آفتاب
رئیس جمهور روسیه؛

ارتقاء تسلیحات هسته ای روسیه مؤلفه ای امنیتی و بازدارنده است

ارتقاء تسلیحات هسته ای روسیه مؤلفه ای امنیتی و بازدارنده است

رئیس جمهور روسیه در اظهارات امروز خود ارتقاء تسلیحات هسته ای این کشور را یک عامل امنیتی و بازدارنده اعلام و استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در اروپا را به عنوان تهدیدی علیه امنیت کشورش عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه امروز در اظهاراتی ارتقاء تسلیحات هسته ای این کشور را یک عامل امنیتی و به عنوان مقوله ای بازدارنده اعلام کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که در یک برنامه مستند صحبت می کرد با اشاره به سلاح های هسته ای آمریکا در اروپا و تهدید روسیه به دلیل استقرار آن ها گفت: آمریکا پس از پایان جنگ جهانی دوم و به دنبال تبدیل شدن این کشور به یک قدرت اتمی، به استقرار تسلیحات هسته ای در اروپا پرداخت و اکنون در حال به روز رسانی این تسلیحات است.

پوتین ادامه داد: البته این امر مسأله ای خطرناک محسوب می شود. چرا؟ زیرا بُرد سلاح های تاکتیکی ما به آمریکا نمی رسد و این در حالیست که تسلیحات آمریکایی از بُردی برخوردار هستند که می توانند به ما برسند. این امر باعث می شود تا تسلیحات آمریکایی راهبردی محسوب شده و بیش از اینکه ما برای آمریکایی ها خطر آفرینی داشته باشیم، آن ها برای ما تهدید به شمار می آیند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه خاطر نشان کرد: مسأله سلاح های هسته ای سنگ بنای سیاست امنیت هسته ای ما است؛ اما نه هرگز از آن استفاده کرده ایم و نه قصد استفاده از آن را داریم.

وی در ادامه افزود: امروزه غالباً شاهد آن هستیم که منافع کشورهای مختلفی گاهاً به صورت مصنوعی و بعضاً به صورت عینی در تعارض با یکدیگر قرار داشته و این امر می تواند به نقض منشور ملل متحد منتهی شود.

ولادیمیر پوتین تأکید کرد: من بر این باورم که هیچ دیوانه ای در جهان نیست که تصمیم بر استفاده از تسلیحات هسته ای داشته باشد.

کد N1074197

وبگردی