آفتاب

دستگیری 6 تن در اندونزی به اتهام برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی

دستگیری 6 تن در اندونزی به اتهام برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی

پلیس مبارزه با تروریسم اندونزی شش تن را به اتهام برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی در این کشور دستگیر و از آنها مواد لازم برای ساخت بمب و دستورالعمل‌های انجام حمله کشف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه جاکارتا گلوب اندونزی گزارش داد، اعضا و حامیان گروه تروریستی داعش نیز در میان این مظنونان دستگیر شده هستند.

این روزنامه در وبسایت خود اعلام کرد: در جریان چند یورش ضدتروریستی نیروهای امنیتی اندونزی که از روز جمعه آغاز شده و تا اواخر روز شنبه ادامه یافت، شش نفر که برای بمب‌گذاری علیه شیعیان این کشور در مناطق جاوه و سوماترا برنامه‌ریزی کرده بودند، دستگیر شدند.

این روزنامه به نقل از ژنرال بدرالدین هایتی، رئیس پلیس اندونزی گزارش داد که این حملات در پی دریافت اطلاعاتی از جانب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا و پلیس فدرال استرالیا کلید خوردند.

بدرالدین تصریح کرد: این شبکه تروریستی در تدارک برای چند بمب‌گذاری در نقاط مختلف اندونزی بود. برخی از آنها از اعضای گروه تروریستی داعش و برخی دیگر نیز از حامیان این گروه بودند.

وی افزود:عملیات ضدتروریسم نیروهای اندونزیایی همچنان در جریان است. به همین دلیل از مردم می‌خواهیم هوشیار بوده و هر گونه موضوع مشکوک را گزارش کنند.

اندونزی اعلام کرده که قصد دارد بیش از 150 هزار پرسنل امنیتی خود را برای حراست از کلیساها و دیگر مکان‌های عمومی در زمان کریسمس و جشن سال نوی میلادی بسیج کند.

انتهای پیام

کد N1073872

وبگردی