آفتاب

اندیشکده آمریکایی: مواضع روسیه، استراتژی آمریکا را در سوریه تغییر داد

اندیشکده آمریکایی: مواضع روسیه، استراتژی آمریکا را در سوریه تغییر داد

تحلیل‌گران استراتفور می‌گویند، مواضع مسکو در حل بحران سوریه برای واشنگتن راهی جز مذاکره و در نظر گرفتن منافع روسیه نگذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزای اسپوتنیک، تحلیل‌گران اندیشکده استراتفور مستقر در آمریکا در این باره می‌گویند با وجود اظهارات اخیر آمریکا در عدم تغییر مواضعش در سوریه، عملا هیچ گزینه دیگری برای واشنگتن باقی نمانده است.

مواضع محکم مسکو باعث شده تا آمریکا از افزایش درگیری‌ها در سوریه خودداری کند.

تحلیل‌گران این مرکز در مقاله خود درباره بحران سوریه و حضور روسیه و آمریکا در آن گفته‌اند، آمریکا باید مذاکرات با مسکو را بلافاصله پس از اعلام کرملین درباره اعزام نیروهای هوایی خود به سوریه در پاییز 2015 آغاز می‌کردند.

برخلاف تلاش‌ها و ادعاها برای همکاری ضد تروریستی، واشنگتن هنوز از اشتراک جزئیات عملیات هوایی خود با مسکو خودداری می‌کند و سیستم‌های هوایی پیشرفته روسی در سوریه بین جنگنده‌های ترکیه و آمریکایی تفاوتی قائل نمی‌شوند.

بنا به گفته کارشناسان استراتفور، اگر آمریکا اشتراک برنامه‌های هوایی خود را با روسیه آغاز نکند ممکن است تنش‌ها در سوریه افزایش یابد. فعالیت‌های رو به افزایش روسیه در منطقه و در نزدیکی مرزهای ترکیه مانع از عملی شدن برنامه ترکیه در ایجاد، "منطقه امن" در این مرزها می‌شود.

تحلیل‌گران ادعا می‌کنند؛ در حال حاضر مسکو موضع خطرناک و مدعیانه‌ای را در سوریه اتخاذ کرده است. هدف کلی آن به هر حال روشن است که اتخاذ استراتژی است که از دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حفاظت کند و به نظر می‌رسد که این استراتژی نتیجه داده است.

گزارش این اندیشکده همچنین خاطرنشان کرده است مذاکرات بین روسیه و آمریکا عادی‌تر شده و به همین دلیل است که مواضع دو کشور به سمت هم‌گرایی پیش می‌رود.

انتهای پیام

کد N1073211

وبگردی