آفتاب

مذاکرات صلح یمن امروز به پایان می‌رسد/ مذاکرات بعدی احتمالا در عمان

مذاکرات صلح یمن امروز به پایان می‌رسد/ مذاکرات بعدی احتمالا در عمان

مذاکرات صلح یمن در سوئیس امروز (یکشنبه) در حالی به پایان می‌رسد که گفته می‌شود، هیچ گونه پیشرفتی در جلسات روز شنبه درباره مسائل مربوط به آزادی بازداشت شدگان، باز کردن گذرگاه‌های انسانی و مسائل دیگر حاصل نشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مذاکرات روز شنبه میان طرف‌های یمنی در سوئیس بر ایجاد مکانیزیمی برای پیگیری و تثبیت آتش بس در یمن متمرکز بود اما طرف‌های یمنی نتوانستند به پیشرفتی در زمینه تصویب آتش بس، آزادی بازداشت شدگان و ایجاد گذرگاه‌های امن برای رساندن کمک‌ها به آسیب دیدگان برسند.

قرار است امروز (یکشنبه) که روز آخر مذاکرات است، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در کنفرانسی مطبوعاتی درباره آخرین تحولات این مذاکرات صحبت کند.

همچنین برخی منابع احتمال دادند که کمیته‌های فرعی که در پی مذاکرات تشکیل شده‌اند همچنان به گفت‌وگوهای خود تا زمان برگزاری دور آتی از مذاکرات صلح که احتمالا در امان برگزار شود، ادامه می‌دهند.

به گفته منابع در جلسات مذاکرات صلح انصارالله یمن اعلام کرده بود که در صورت توافق با آتش بس دائم در یمن آماده آزاد سازی بازداشت شدگان است.

دولت مستعفی یمن نیز طرح مکتوبی را به فرستاده سازمان ملل درباره تحویل نهادهای دولت و مکانیزم‌هایی که ضامن بازگشت دولت مستعفی بر سر فعالیت خود باشد ارائه کرد. در مذاکرات روز شنبه حاضران با تشکیل کمیته نظامی برای نظارت بر آتش بس در یمن توافق کردند.

طرف‌های یمنی از چند روز پیش مذاکراتی را در سوئیس برای حل بحران سیاسی و نظامی در این کشور آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1072951

وبگردی