آفتاب

مسابقه عکاسی دیجیاتو

مسابقه عکاسی دیجیاتو

توضیحی در رابطه با مسابقه عکاسی دیجیاتو



توضیحی در رابطه با مسابقه عکاسی دیجیاتو
سه ماه پیش که مشغول طراحی جشنواره عکاسی «ایران سیصد و شصت» بودیم، هرگز فکرش را نمی کردیم که با این حجم از استقبال کاربران مواجه شویم. در طی مدت دو هفته ای که مرحله مردمی این مسابقه در حال برگزاری بود، بیش از چهارده هزار عکس توسط شما عزیزان با هشتگ مسابقه به ثبت رسید که دلگرمی عجیبی را برای ما به وجود آورد. به همین خاطر به مذاکره با سونی پرداختیم و تعداد سه عدد جایزه اولیه را به چهل و سه عدد افزایش دادیم تا شاید بدین شکل اندکی از محبت های شما را جبران کرده باشیم.
پس از معرفی عکس های منتخب از سوی هیئت داوران، تعدادی از کاربران اعتراضاتی را برای ما ارسال کردند که لازم دیدیم، توضیحی را در رابطه با آن ها ارائه دهیم.
بحث اول به موضوع مسابقه برمی گردد. برخی از کاربران اعتراض داشتند که برای مثال عکس یک پیرمرد چه ربطی به یک «جاذبه گردشگری» دارد. ذکر این نکته ضروری است که ما هرگز از واژه «گردشگری» در موضوع مسابقه استفاده نکردیم. افراد بخشی از یک جامعه هستند که در مسابقه ما نیز در طبقه بندی «جاذبه های اجتماعی» قرار می گیرند. متاسفانه بسیاری از دوستان از واژه «جاذبه» ناخودآگاه برداشت توریستی می کنند که در واقع اینچنین نیست و هر عکاس می تواند جذابیت را در سوژه متفاوتی دنبال نماید. در ادامه این توضیح، باید بگوییم که ما نیز تلاش کردیم تا نیمی از عکس های مسابقه را به طبیعت اختصاص داده و نیمی دیگر از آن را در اختیار موضوعات اجتماعی قرار دهیم.
بحث دوم به نوع دوربینی که برای عکس ها استفاده شده مربوط می شود. همانطور که قبلا گفته بودیم، در این مسابقه کاربران باید با عکس هایی که توسط دوربین موبایل ثبت شده، شرکت نمایند. برخی از دوستان اعتراض داشتند که تعدادی از عکس های منتخب، توسط موبایل گرفته نشده است. در این رابطه باید بگوییم که در ما در وحله اول بنا را بر اعتماد گذاشتیم، و مانند شما با قطعیت در مورد موبایلی بودن یا نبودن یک عکس نظر ندادیم. اما باید بدانید که پیش از اعلام نهایی برندگان، از عکاسان می خواهیم که عکس اصلی را برای ما ارسال کنند تا بدین شکل بر اساس اطلاعات ذخیره شده درون عکس، نوع دوربین آن را تشخیص دهیم. تصاویری که با موبایل ثبت نشده باشند، از مسابقه کنار گذاشته می شوند.

و اما در نهایت نیز باید بگوییم که بحث انتخاب، تا حد بسیاری سلیقه ای است و طبیعتا از بین خیل عظیم کاربرانی که در این مسابقه شرکت کرده اند، پیدا می شوند کسانی که تصویر خود را مستحق انتخاب بدانند...

کد N1072797

وبگردی