آفتاب

توضیحات معاون ظریف از نشست نیویورک درباره سوریه

توضیحات معاون ظریف از نشست نیویورک درباره سوریه

«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان با بیان اینکه در گفت وگوی ملی سوریه جایی برای تروریست ها وجود ندارد، تاکید کرد: ما به حمایت های خود از سوریه ادامه می دهیم و در پایان روند سیاسی فقط مردم سوریه تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش خبرآنلاین ، امیرعبداللهیان در پایان سومین نشست بین المللی سوریه در محل هتل پلاس «نیویورک» افزود: در سومین نشست بین المللی سوریه اختلاف اساسی بر سر تعیین مصادیق گروه های تروریستی بود.
وی ادامه داد: ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که ریاست هیات ایرانی را برعهده داشت با استدلال های منطقی مانع آن شد که لیستی جهت دار در موضوع گروه های تروریستی به تصویب برسد و در نهایت توافق شد که کارگروهی متشکل از ایران، روسیه، عمان، مصر، ترکیه، اردن و فرانسه برای تنظیم این لیست و ارائه به سازمان ملل اقدام نمایند.
امیرعبداللهیان با اشاره به قطعنامه مصوب شورای امنیت گفت: تهران از توقف درگیری ها، مبارزه جدی با تروریسم، آغاز روند سیاسی و کمک به بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان حمایت می کند، همچنین تهران، مسکو و تعدادی از کشورهای شرکت کننده در اجلاس معتقدند هیچ کس نمی تواند بجای مردم سوریه تصمیم بگیرد.
معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان در ادامه با بیان اینکه ما به حمایت های خود از سوریه ادامه می دهیم و در پایان روند سیاسی فقط مردم سوریه تصمیم خواهند گرفت، افزود: ما از گفت وگوهای سوری-سوری حمایت می کنیم، در گفت وگوی ملی سوریه جایی برای تروریست ها وجود ندارد اما معارضه واقعی و معتقد به راه کار سیاسی، نقش خود را إیفا خواهد کرد.
امیرعبداللهیان اظهارداشت: انتظار می رود قطعنامه جدید سازمان ملل روند مبارزه با تروریسم و فرایند سیاسی را بر مبنای تعهد کشورها و رای شفاف مردم سوریه تقویت نماید.
وی تصریح کرد: اکنون زمان آن گذشته است که برخی بخواهند با استفاده ابزاری از تروریسم به مداخلات خود در سوریه ادامه دهند.
معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد: اینکه «بشار اسد» در پایان روند سیاسی مجددا کاندیدا شود به خود او مربوط است و در نهایت مردم سوریه انتخاب خواهند کرد و موضوع رهبری سوریه در صلاحیت مردم سوریه است.
وی در پایان گفت: استقلال، حاکمیت، وحدت ملی و حفظ تمامیت ارضی از اصول اساسی راه حل سیاسی سوریه بشمار می رود.

26150

کد N1071645

وبگردی