آفتاب

مسلمانان فرانسه به دنبال شکایت از دولت این کشور

مسلمانان فرانسه به دنبال شکایت از دولت این کشور

مسلمانان فرانسه قصد دارند از دولت این کشور به خاطر نقض قوانین به اسم جلوگیری از وقوع حمله تروریستی شکایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که طی پنج هفته گذشته و از زمان حملات تروریستی 13 نوامبر در پاریس، صدها نیروی پلیس فرانسه به منازل، مساجد، رستوران‌ها و هتل‌ها به بهانه جلوگیری از وقوع حمله تروریستی و دستگیر کردن مظنونان به تروریسم حمله کرده‌اند.

شش وکیل مستقل که در این فرآیند حضور دارند، اعلام کرده‌اند که از زمان اعلام وضعیت اضطراری در فرانسه در پی حملات منسوب به گروه تروریستی داعش در پاریس، دست کم 20 مورد شکایت از دولت فرانسه به اتهام نقض قوانین به بهانه اجرای این طرح اعلام شده است.

این اقدامات اضطراری به مقامات فرانسه اختیارات بیشتری می‌دهد تا بدون حکم قضایی اقدام به بازداشت خانگی و انجام یورش برای بازداشت کنند. اگرچه قرار است وضعیت اضطراری در فرانسه در تاریخ 26 فوریه لغو شود، اما مقامات دولتی فرانسه اعلام کردند که این زمان ممکن است تمدید شود.

نظرسنجی‌ها در فرانسه حاکی از آن است که این اقدامات دولت از سوی مردم فرانسه که همچنان در شوک حملات اخیر پاریس هستند تا حد زیادی مورد حمایت قرار می‌گیرد و وزرای دولت از این اقدامات در راستای حفظ نظم عمومی حمایت کرده‌اند.

اما در حالی که کشورهای جهان به دنبال ایجاد تعادل میان حقوق مدنی و حریم خصوصی افراد با عنایت به تمهیدات امنیتی بیشتر هستند، قانون وضعیت اضطراری فرانسه که تاریخ آن به 1955 بر می‌گردد، همچنان مورد بحث و بررسی موشکافانه است.

انتهای پیام

کد N1070875

وبگردی