آفتاب

یک سناتور ارشد دموکرات: تحریم‌ها علیه ایران در ژانویه برداشته می‌شوند

یک سناتور ارشد دموکرات: تحریم‌ها علیه ایران در ژانویه برداشته می‌شوند

یک سناتور آمریکایی اعلام کرد که احتمالاً آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را در ژانویه لغو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل، بن کاردین، سناتور ارشد دمکرات در حاشیه جلسه استماعی که روز پنج‌شنبه در مورد تحریم‌های ایران در کنگره آمریکا برگزار شد، گفت: تاکنون ایران در مسیر رفع تحریم‌ها گام برداشته و بنابراین انتظار داریم تحریم‌ها علیه ایران در ژانویه برداشته شوند.

به گزارش ایسنا، در حالی که مقامات آمریکا برای رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران آماده می‌شوند، سناتورهای کنگره روز پنج‌شنبه برای فشار بر دولت اوباما یک جلسه استماع برگزار کردند.

کاردین هم‌چنین گفت که آن چه ما می‌خواستیم هم‌سو بودن اقدامات ایران با ابعاد توافق هسته‌ای برجام بوده است.

در حالی که این سناتور ارشد کنگره آمریکا زمان رفع تحریم‌ها علیه ایران را ژانویه می‌داند استفان مال، رییس ستاد هماهنگی اجرای توافق برجام در دولت آمریکا ادعا کرده است که برخی از مقامات دولت اوباما زمان اجرای رفع تحریم‌ها را بهار تخمین زده‌اند.

او در مورد پیش‌بینی‌ها در مورد زمان رفع تحریم‌های اقتصادی ایران نیز گفت: فکر نمی‌کنم هیچ کس در آمریکا بتواند زمان دقیق آن را پیش‌بینی کند چرا که هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.

رسانه‌های آمریکایی روز پنج‌شنبه از ارسال نامه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره این کشور خبر دادند که بنا بر آن جان کری تأکید کرده است که ایران هیچ‌گونه اقدامی در جهت ساخت و توسعه سلاح هسته‌ای انجام نداده است.

انتهای پیام

کد N1070737

وبگردی