آفتاب
توسط صلیب سرخ انجام گرفت؛

کمک رسانی به ۶۰ هزار نفر پس از توافق آتش بس در حمص

کمک رسانی به ۶۰ هزار نفر پس از توافق آتش بس در حمص

کمیته بین المللی صلیب سرخ پس از توافق آتش بس در حمص سوریه به ۶۰ هزار نفر از اهالی این منطقه کمک رسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در دمشق، کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه پس از توافق آتش بس بین دولت سوریه و گروه های مخالف مسلح، عملیات توزیع غذا و دیگر کمک های ضروری را بین هزاران نفر در منطقه الواعر در حمص آغاز کردند. کمیته محلی الواعر نیز به روند دستیابی به این توافق کمک کرد. در طول دو سال گذشته دسترسی به این منطقه مشکل بوده است، به همین دلیل جمعیت ساکن در آن به شدت نیازمند منابع ضروری بودند.
 
الکساندر اِکه، معاون دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه، گفت: مردم در الواعر روزگار بسیار سختی را سپری کرده اند. در این منطقه درگیری مداومی در جریان بوده است و مردم دسترسی خیلی محدودی به ضروریات پایه زندگی داشته اند. محبوس بودن برای مدتی طولانی در این منطقه هم بر روی آنان آثار سوء زیادی بر جای گذاشته است.

رساندن تمام کمک ها می تواند چندین روز طول بکشد. کاروان کامیون ها در حال وارد کردن منابع غذایی برای ۴۰ هزار نفر و وسائل بهداشتی برای ۶۰ هزار نفر هستند. علاوه بر این، اقلام درمانی کافی برای هزار جلسه دیالیز برای بیمارانی که مشکلات حاد کلیوی دارند نیز بخشی از کمک های اعطایی است.

اِکه افزود: امیدواریم که این فقط شروع کار باشد، چرا که باید دسترسی دائم به این منطقه و نیز به دیگر مناطق داشته باشیم تا بتوانیم در این دوران سخت به مردم کمک کنیم. زمستان رسیده و مردم نیازی دائمی به دریافت منابع آب و سرپناه دارند. مردم در رنج و عذابند، به خصوص کودکان.

همچنین بخشی از منابع کمیته بین المللی صلیب سرخ شامل مصالح ساختمانی است تا برای عایق بندی در برابر هوای سرد و نیز بهسازی تأسیسات آب و فاضلاب در ۱۳ مرکز اسکان آوارگان در الواعر به کار رود.

کد N1070346

وبگردی