آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

نقش هلال احمر در امدادرسانی حادثه منا چشمگیر بود

نقش هلال احمر در امدادرسانی حادثه منا چشمگیر بود

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با بیان این‌که «خدمت در هلال احمر عبادت است و اسلام در باره کمک به دیگران سفارشات زیادی دارد» نقش هلال احمر ایران در امدادرسانی حادثه منا را چشمگیر ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در همایش تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: چهاردهم آذرماه به عنوان روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است در این باره باید فرهنگ غنی اسلام و ابعاد آن را در همراهی با مردم شناخت چرا که اسلام تنها به بعد عبادی اشاره ندارد.

امام جمعه قم در مورد فعالیت‌های هلال احمر افزود: دین اسلام به بعد اجتماعی و عبادی در کنار هم توجه دارد در این عرصه بعد اجتماعی اسلام شامل برادری و اخوت و تعاون است و هلال احمر با فعالیت‌های خود بعد اجتماعی دین را در جامعه به ظهور می‌‎رساند.

وی تصریح کرد: روایات زیادی در مورد همدلی و برادری میان مسلمین آمده است در این خصوص جامعه انسانی به همیاری و همدلی نیاز دارد و این رسالت تنها از عهده دولت‌ها ساخته نیست بلکه همه مردم در همه طبقات باید دست به دست هم بدهند. بی شک شرایط کار خیر نیز در جامعه فراهم است و باید همه از این امکانات لازم برای کمک به دیگران استفاده کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: هلال احمر ثابت کرده است که در شرایط سخت همیشه حضوری فعال در کنار مردم دارد ما در حادثه منا دیدیم که یکی از مجموعه‌های تلاش گر هلال احمر بود که خدمات صادقانه‌ای را ارائه می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به ابعاد سیاسی و اخلاقی نیز توجه دارد همان گونه که ابعاد اجتماعی هم مورد تاکید است نباید نسبت به انجام کار خیر در جامعه بی تفاوت بود و در کار خیر تاخیر داشت الحمدالله هلال احمر باب خیر را به روی انسان‌ها گشوده و فعالیت‌های زیادی در این باره انجام داده است.

حسینی بوشهری عنوان کرد: هلال احمر در سایه انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای به همنوعان خود ارائه می‌کند داوطلبان باید قدردان این فرصت باشند.

وی اظهار کرد: اعضای هلال احمر سفارش ائمه را در کمک به نیازمندان مد نظر قرار دهند و مطابق با نیازهای زمان حرکت کنند و بدانند که خدمت در هلال احمر عبادت است.

انتهای پیام

کد N1069483

وبگردی