آفتاب
رئیس جامعة المصطفی:

تلاش برای رسیدن به نظام حقوقی در امت اسلام ضروری است

تلاش برای رسیدن به نظام حقوقی در امت اسلام ضروری است

رئیس جامعة المصطفی العالمیه، گفت: نظامات حقوقی منسجم در امت اسلامی نیاز است، امت اسلامی باید نظام حقوقی بر اساس ارزش‌های بومی اسلامی و مبانی دینی را ایجاد کند که مشکلات درون جهان اسلام را حل کند و از نظامات غیر اسلامی دور شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در همایش بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا در مدرسه عالی امام خمینی(ره)، گفت: جامعه المصطفی(ص) پس از این حادثه اقدامات مختلفی را انجام داد.

وی افزود: امت اسلام، از جهت بالقوه، یک قدرت بسیار عظیم است. این امت، دارای بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت و متشکل از 55 کشور و سرزمین‌های پهناور با در اختیارداشتن 60 تا 70 درصد منابع انرژی جهان و بازار گسترده و ضریب هوشی بسیار زیاد و تمدن و تاریخ کهن و گرانسنگ است.

رئیس جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: با نهایت دردمندی باید گفت که این قدرت بالقوه در جهان جایگاهی ندارد و چند قرن است که سرزمین های آن تاراج می شود و دائما تحت هجمات مختلف است.

وی گفت: وجود اسراییل در منطقه و غارت منابع انرژی جهان اسلام و عدم جایگاه در نظامات بین المللی و حقوقی و استعمار چند لایه و مستمر، حقیقت تلخ امروز ماست.

اعرافی اظهار کرد: همه روشنفکران عالم اسلام، فاصله بین دارایی هایی امروز و تاریخی و جایگاه نازلی که امروز در جهان دارد را باید مطالعه کنند.

وی گفت: ظرفیت قم و المصطفی(ص) با ظرفیت دانشگاه های آل سعود قابل قیاس نیست. المصطفی(ص) در حال حاضر در مجموعه فعلی اش، چندین هزار اهل سنت را در مذاهب مختلف در دل خود پرورش می‌دهد. حال سوال اینجاست که آیا الازهر آمادگی تبادل طلاب را با این مرکز دارد یا خیر؟ در درون این نظام آموزشی ما ظرفیتی عظیم اهل سنت وجود دارد.

اعرافی اظهار کرد: در متون آموزشی المصطفی(ص) هیچ بویی از تکفیر بر اساس اعتقادات وجود ندارد، متاسفانه از یک الگو که مقابل مکتب اهل بیت(ع) است ترور می بارد، متاسفانه آنها یک توحید غلط و در هم ریخته را مبنای قتل میلیاردی مردم قرار داده اند.

وی افزود: متاسفانه یک اقلیت با پول نفت و اعتقاد به آمریکا این جریان را دنبال می کنند که این مساله پایه به هم ریختگی اجتماعات نظامی و سیاسی جهان اسلام است.

رییس جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: یک الگو از نظام انقلاب اسلامی برخاسته است که مضامین و نظامات آموزشی و ظرفیت آن وحدت آفرین است و هیچ جا نیز تحمیل مذهبی نشده است.

وی گفت: کتاب های آموزشی المدینه و بن سعود باید مطالعه شود تا تفاوت ها به طور عیان و آشکارا مشخص شود.

اعرافی اظهار کرد: آل سعود پیشگام ائتلاف ضد ترور شده است که خنده دار ترین جوک سالهای اخیر است زیرا نظامی که پرچمدار اختلاف بین امت اسلامی است چنین فعالیتی را شکل داده است.

وی افزود: در این زمینه باید یک نگاه بنیادی در این زمینه انجام شود و اگر از این نگاه بنیانی گذر کنیم باید در جهت رسیدن به نظام حقوقی در امت اسلام تلاش کنیم و دریچه قلب و دل امت اسلامی و ایران اسلامی و علما و حوزه های ما به روی همه متفکران جهان اسلام باشد.

رییس جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: دولت و نظام ما هم همیشه آماده همکاری و معاشرت با کشورهای منطقه است. در خصوص فاجعه منا باید گفت که کشورهایی که در این عرصه آسیب دیدند نیز باید با ما همراه شوند و تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام

کد N1069026

وبگردی