آفتاب
در مراسم آغاز به‌ کار کنگره بین‌المللی ایدز در شیراز

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: روند رو به رشد ایدز در زنان و کودکان

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: روند رو به رشد ایدز در زنان و کودکان

دومین کنگره بین‌المللی ایدز با تمرکز بر زنان و کودکان از صبح امروز (چهارشنبه 25 آذر) با حضور اساتید دانشگاه‌های ایران و برخی کشورهای جهان، صاحب‌نظران و پژوهشگران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکتر هاشمی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در افتتاحیه کنگره بین‌المللی ایدز گفت: با روندی که در بروز بیماری ایدز مشاهده می‌کنیم، این بیماری در زنان و کودکان روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: ایدز در جوامع مذهبی مانند ایران، حساسیت‌های ویژه‌ای دارد.

وی گفت: معاونت پ‍ژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تحقیق در حوزه این بیماری حمایت می‌کند تلاش می‌کنیم به سطحی از آگاهی دست یابیم که بتوان این بیماری را کنترل کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امیدواریم ماحصل این کنگره تنها بحث و تبادل نظر نباشد و نتیجه‌ای کاربردی در پی داشته باشد که دانشگاه‌ها و مسؤولان بتوانند از آن استفاده کنند.

دکتر حسن جولایی رئیس مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس کنگره بین‌المللی ایدز شیراز نیز در ادامه گفت: پیشگیری و کنترل ایدز شامل همه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و تنها در یک حوزه نمی‌توان عمل کرد. به همین دلیل هم کنترل این بیماری بسیار سخت است.

وی افزود: در این کنگره تنها مسائل زنان و کودکان مورد بحث نیست بلکه همه مسائل مربوط به اپیدمی ایدز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

جولایی ادامه داد: این سمینار تنها یک سمینار علمی بازآموزی نیست بلکه سیاست‌مداران و اعضای مربوط به کنترل ایدز از همه استان‌ها در این نقطه جمع شده‌اند تا بتوان به جمع‌بندی درستی در این مسائل رسید.

دکتر محسن مقدمی دبیر علمی کنگره بن‌المللی ایدز نیز گفت: اولین نشست مربوط به ایدز در سال 91 در شیراز برگزار شد. در سال‌های بعد هم کنگره‌های دیگری در سایر شهرها برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به گسترش ایدز در زنان و کودکان تصمیم گرفتیم کنگره این دوره به زنان و کودکان اختصاص پیدا کند.

مقدمی عنوان کرد: از مقاله‌های ارسال شده برای این کنگره 10 عنوان برای سخنرانی و بقیه به عنوان پوستر نمایش داده می‌شوند.

دبیرعلمی کنگره بین‌المللی ایدز گفت: بیشتر تلاش داریم تا موضوعات مختلف را در قالب پنل‌ها به بحث و بررسی بگذاریم تا بتوان به یک استراتژی درست در مسیر شناسایی و درمان بیماران و پیشگیری از بیماری دست‌ یافت.

انتهای پیام

کد N1068968

وبگردی