آفتاب

واکنش کاخ سفید به ادعای سازمان ملل درباره "عماد"

واکنش کاخ سفید به ادعای سازمان ملل درباره "عماد"

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد آزمایش موشکی اخیر ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در واکنش به گزارش ادعایی هیأت کارشناسان شورای امنیت در خصوص ایران، مبنی بر اینکه تهران با ‌آزمایش موشک بالستیک عماد قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است، گفت که اتخاذ تصمیمات جدید در قبال تهران به دلیل آزمایش موشکی جدید در ایران غیرمحتمل نیست.

ارنست افزود: این هیأت بر اساس تحلیل و بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که آزمایش موشک عماد برخلاف بند 9 قطعنامه 1929 شورای امنیت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تحریم ایران، تصریح کرد: اگر کارشناسان به این نتیجه برسند که چنین اقداماتی مفید خواهد بود، آنگاه رئیس جمهور اوباما مانعی بر سر راه این کار (وضع تحریم) ایجاد نخواهد کرد.

رویترز عصر روز سه‌شنبه گزارش داد: در روزهای اخیر گزارش 10 صفحه‌ای کمیته تحریم‌های ایران شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی قرارد داده است که نشان می‌دهد کارشناسان این کمیته آزمایش موشک عماد را نقض قطعنامه شورای امنیت دانسته‌اند.

در این گزارش همچنین ادعا شده است، موشک بالستیک عماد قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دست کم 500 کیلوگرمی را تا برد 300 کیلومتر دارد.

در ارزیابی‌های این کمیته آمده است: برد موشک عماد کمتر از 1000 کیلومتر نیست و یک موشک بالستیک است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان 19 مهرماه از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک دور برد عماد، نسل جدید موشک های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وزیر دفاع با بیان اینکه طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می رود تاکید کرد: ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ کس اجازه نمی گیریم و برنامه های دفاعی خود را به ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌کنیم که موشک عماد یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می شود.

انتهای پیام

کد N1068371

وبگردی