آفتاب

هشدار درباره احتمال وقوع مسابقه تسلیحاتی در دریای چین جنوبی

هشدار درباره احتمال وقوع مسابقه تسلیحاتی در دریای چین جنوبی

فرمانده ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام هشدار داد احتمال وقوع مسابقه تسلیحاتی در منطقه مناقشه آمیز دریای چین جنوبی وجود دارد که این مساله می‌تواند تمامی منطقه را درگیر خود کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دریاسالار اسکات سویفت، فرمانده ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرد: کشورهایی مانند چین باید به دنبال حل مسائل دریانوردی در این منطقه باشند.

وی ادامه داد: نگرانی من این است که بعد از دهه‌ها برقراری صلح و ثبات در این منطقه ما شاهد بازگشت به دوران گذشته در این منطقه باشیم.

او افزود: متوسل شدن به اقداماتی برای ارتقا ابعاد نظامی و اعمال ادعاهای سرزمینی توسط برخی کشورها مانند چین می‌تواند باعث مسابقه تسلیحاتی و نظامی در این منطقه شود و همه منطقه را درگیر کند.

بر اساس عکس‌های ماهواره‌ای گرفته شده از این منطقه، پکن تاکنون هفت جزیره مصنوعی در جزایر اسپراتلی ساخته است. ارزش تجارت جهانی دریایی در این منطقه در سال پنج تریلیون دلار برآورد می‌شود.

این فرمانده نظامی آمریکا گفت: طبق قوانین بین‌المللی ناوگان‌ها و جنگنده‌های حاضر در این منطقه، هشدارهای غیرضروری را ایجاد می‌کنند که رفت و آمدهای تجاری و معمول این منطقه را تهدید می‌کند.

کشورهایی مانند ویتنام، مالزی، برونئی،‌ فیلیپین و تایوان علاوه بر چین ادعاهایی در دریای چین جنوبی دارند.

انتهای پیام

کد N1067238

وبگردی