آفتاب
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر:

پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسئولین است

پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسئولین است

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور حرکت مردمی را در اشاعه این فریضه الهی در جامعه بسیار موثر دانست و توسعه آن را از برنامه‌های اصلی این ستاد برشمرد.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور حرکت مردمی را در اشاعه این فریضه الهی در جامعه بسیار موثر دانست و توسعه آن را از برنامه‌های اصلی این ستاد برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی حجت‌الاسلام سید احمد زرگر در جلسه تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که با حضور اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، با تاکید بر این‌که «پرداختن به این فریضه الهی وظیفه همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران است» گفت: با تدبر در آیات قرآن کریم می‌توان استنباط کرد که در قریب به 98 درصد آیات بر لزوم پیشگیری تاکید شده است.

وی افزود: عمل صالح امر به معروف و نهی از منکر در سایه ایمان محکم به خداوند و استقامت در این راه نمود پیدا می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: در صورتی که جامعه در راستای دستیابی به ایمان راسخ گام بردارد و فرامین الهی به نحوی در جامعه نهادینه شود که مردم یقین پیدا کنند حرام صد در صد برای آنها مضر است، پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر راحت‌تر شده و چه بسا هر فردی منتشرکننده این مهم باشد.

زرگر نهادینه شدن و رسیدن به این یقین را وظیفه همه افراد بویژه نخبگان و حوزویون دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم عمل صالح، ایمان و استقامت در جامعه نمود پیدا کند و به تبع آن جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک امر پیشگیرانه نگاه شود.

وی ضمن اشاره به این نکته که «امر به معروف و نهی از منکر یک حرکت مردمی است و در صورتی که در این قالب پایه‌ریزی شود، نتایج بهتری حاصل می‌شود» افزود: نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و حرکت‌هایی که پیش از آن شکل گرفت و سبب این پیروزی شد، گواه بر این مدعاست.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: بر اساس سفارش و تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم بهره‌گیری از مردم در راستای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر، نقش مردم در این رابطه در این قانون دیده شده است.

زرگر افزود: برای آوردن مردم به این صحنه سه برنامه اساسی را مد نظر قرار داده‌ایم که از ائمه جمعه درخواست داریم در خصوص اجرای درست و موثر این سه برنامه همه تلاش خود را به کار گیرند.

این مسئول افزود: این سه برنامه با محوریت آموزش و پرورش به نام یادآوران، یک حرکت مردمی با نام طلایه‌داران و یک برنامه به نام یاران معروف است.

وی با این توضیح که «انفرادی عمل کردن در حوزه امر به معروف و نهی از منکر جوابگو نیست و به همین دلیل گروه‌های 10 نفره مردمی برای این منظور در نظر گرفته شده است» گفت: این گروه‌ها ساماندهی می‌شوند و برای این ساماندهی چهار دستورالعمل در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: گزینش، آموزش و ساماندهی از جمله مواردی است که در خصوص این گروه‌های مردمی مد نظر قرار گرفته شده تا بر این اساس از برخورد سلیقه‌ای، غیر اصولی و خارج از فرامین الهی در اجرای این فریضه جلوگیری شود.

زرگر با بیان این‌که «پنج گروه 50 نفری عنوان یک ناحیه تلقی می‌شوند» گفت: مساله مهم این است که ما از این گروه‌ها باید گروه‌های تخصصی به وجود آوریم به این معنا که قشر معلم یا دکتر و یا هر قشر دیگری در گروه‌ها حضور داشته باشند و به صنف خود بر اساس آموزش‌هایی که می‌بینند ارائه خدمت کنند که این قطعا موثرتر واقع می‌شود.

انتهای پیام

کد N1065930

وبگردی