آفتاب

اعلام حکم دادگاه تجدیدنظر شیخ علی سلمان به 14 ژانویه موکول شد

اعلام حکم دادگاه تجدیدنظر شیخ علی سلمان به 14 ژانویه موکول شد

دادگاه تجدید نظر بحرین با آزادی دبیرکل جمعیت الوفاق مخالفت کرده و جلسه قرائت حکم وی را به 14 ژانویه آتی موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، منابع بحرینی در مورد جزئیات جلسه دادگاه امروز اعلام کردند که جدالی میان دادستانی کل و وکلای مدافع علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین پیرامون خطبه‌هایی که وی ایراد کرده است و به دلیل آنها محاکمه می‌شود، شکل گرفت و وکلای مدافع تاکید کردند که محتوای این خطبه‌ها نشانگر بیگناهی وی است.

شیخ علی سلمان نیز در این جلسه با لباس زندانیان در قفس اتهام حاضر شد. در این جلسه نمایندگانی از سفارت‌خانه‌های خارجی نیز حضور داشتند.

زید بن علی، کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل پیشتر خواهان آزادی علی سلمان شده بود. دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرده است که محاکمه علی سلمان عادلانه نیست.

شیخ علی سلمان پیشتر از سوی دستگاه قضایی بحرین به 4 سال زندان محکوم شده بود که این حکم هم‌اکنون در دادگاه تجدید نظر در دست بررسی است.

عفو بین الملل نیز خواهان آزادی علی سلمان شده و تاکید کرده است که وی تنها به دلیل اظهار نظر در حبس به سر می‌برد و اتهام‌های مطرح شده علیه این رهبر اپوزیسیون به هیچ وجه نشان دهنده به کارگیری خشونت یا تحریک علیه نظام نیست.

انتهای پیام

کد N1065724

وبگردی