آفتاب

هیلاری کلینتون: ترامپ دیگر خنده‌دار نیست، سخنان او خطرناک است

هیلاری کلینتون: ترامپ دیگر خنده‌دار نیست، سخنان او خطرناک است

هیلاری کلینتون، اظهارات اخیر دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی از حزب جمهوریخواه در مورد رفتار با مسلمانان را نکوهش کرد و گفت سخنان او دیگر خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا، گفت که سخنان ترامپ در مورد جلوگیری از ورود مسلمانان به ایالات متحده نادرست و خطرناک است.

کلینتون در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات دونالد ترامپ گفت: فکر می‌کنم برای چندین هفته، شما و همه کسان دیگر با انتشار اظهارات ترامپ باعث خنده و تفریح مردم می‌شدید اما حالا او واقعا پا را از حد فراتر گذاشته و چیزهایی که حالا می‌گوید نه فقط شرم‌آور و اشتباه، بلکه خطرناک است.

کلینتون، که برخی ناظران از او به عنوان داوطلب پیشتاز برای کسب نامزدی حزب دموکرات نام می‌برند، گفت، اظهارنظرهای دونالد ترامپ به توانایی ایالات متحده برای مبارزه با داعش آسیب می‌زند و خوراک تبلیغاتی لازم را در اختیار این گروه قرار می‌دهد تا به جذب نیرو مبادرت ورزد.

وی گفت که جدیدترین خواست ترامپ در این مورد که "مسلمانان را به کشورمان راه ندهیم" بهترین کمک را به تروریست‌ها می‌کند.

کلینتون ادامه داد: این را بدون فکر نمی‌گویم، واقعا همینطور است. او مواد تبلیغاتی بزرگی را به آنان هدیه می‌کند تا بتوانند افراد بیشتری را از اروپا و آمریکا به سوی خودشان بکشانند و از آنجا که این سخنان از حد و مرز معقول گذشته، لازم است همه، به خصوص سایر جمهوریخواهان، در برابر او بایستند و بگویند: دیگر کافی است، پا را از گلیم خودت فراتر گذاشته‌ای.

کلینتون گفت: ترامپ دیگر خنده دار نیست.

درپی سخنان اخیر ترامپ، بسیاری از سیاستمداران جمهوریخواه آمریکا به انتقاد از او پرداختند و چنین نظراتی را تقبیح کردند.

انتهای پیام

کد N1062426

وبگردی