آفتاب
حیدر العبادی:

تنها راه حل بحران بحران، خروج نیروهای ترک از خاک عراق است

تنها راه حل بحران بحران، خروج نیروهای ترک از خاک عراق است

دفتر نخست وزیری عراق به هیئت سفر کننده ترکیه به بغداد اعلام کرد تنها راه حل بحران در روابط دو کشور، خروج کامل نیروهای ترک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، هیئت ترکیه که به ریاست فریدون اوغلو قائم مقام وزارت خارجه به همراه رییس سرویس های اطلاعاتی این کشور به بغداد سفر کرده است، پایبندی آنکارا به احترام به حاکمیت ملی و حمایت از این کشور در مبارزه با گروهک تروریستی داعش را به حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد.

دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای در این مورد عنوان کرد: به هیئت اعزامی ترکیه اعلام شد که تنها راه حل بحران به وجود آمده خروج کامل نیروهای ترکیه از خاک عراق است که این امر به نوبه خود زمینه را برای روابط مثبت، هماهنگی و همکاری میان دو کشور همسایه در زمینه های مختلف فراهم می کند.

گفتنی است اخیرا روابط ترکیه و عراق به خاطر اعزام ۱۵۰ نظامی توسط آنکارا به منطقه بعشیقه واقع در شهر موصل متشنج شده است.

هیئت وزیران عراق هفته گذشته از ترکیه خواست نیروهای خود را خاک عراق خارج کند و اعلام کرد که بغداد حق دارد از تمام گزینه های موجود از جمله مراجعه به شورای امنیت استفاده کند.

 وزیر خارجه عراق نیز با بیان اینکه ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته بغداد به ترکیه برای بیرون کشیدن نظامیان خود از شمال عراق تمام شده است، گفت: اکنون برای مقابله با این تجاوز به شورای امنیت و اتحادیه عرب رجوع می کنیم.

ابراهیم الجعفری افزود: با وجود اینکه وزارت خارجه عراق اعتراض شدید خود به اقدام ترکیه در اعزام نیروهای نظامی به شمال عراق را به سفیر آنکارا در بغداد ابلاغ کرد، اما شاهد هستیم که نظامیان ترک همچنان در خاک عراق به سر می برند.

کد N1062007

وبگردی