آفتاب
سفیر سوریه در لبنان:

اقدام آنکارا نشأت گرفته از سیاست های محکوم به شکست اردوغان است

اقدام آنکارا نشأت گرفته از سیاست های محکوم به شکست اردوغان است

«علی عبدالکریم» سفیر سوریه در لبنان با اشاره به بی نتیجه بودن نشست معارضان سوری در «ریاض» عربستان، اقدامات آنکارا در نقض حاکمیت عراق را نشأت گرفته از سیاست های محکوم به شکست اردوغان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، «علی عبدالکریم» سفیر سوریه در لبنان امروز چهارشنبه با اشاره به نشست معارضان سوری در شهر «ریاض» عربستان، تصریح کرد: باتوجه به اینکه شرکت کنندگان در نشست ریاض نمایندگی ملت سوریه را بر عهده ندارند، بنابراین این نشست محکوم به شکست است.

بر اساس این گزارش، وی همچنین با اشاره به اوضاع میدانی سوریه، اظهار داشت: دستاوردهای محور مقاومت در جریان تحولات میدانی سوریه روز به روز بیشتر می شود و ساختار تروریسم درحال فروپاشی است.

عبدالکریم همچنین به اقدام اخیر ترکیه در نقض حاکمیت عراق اشاره کرده و گفت: اقدام ترکیه نه تنها دستاوردی را برای این کشور خلق نمی کند بلکه مشکلی به سایر مشکلات اردوغان نیز اضافه خواهد کرد.

وی در همین ارتباط ادامه داد: اقدام آنکارا نشأت گرفته از سیاست های محکوم به شکست رجب طیب اردوغان است.

سفیر سوریه در لبنان همچنین ضمن محکومیت اقدام شرکت سعودی «عرب ست» در توقف پخش شبکه المنار از ماهواره این شرکت، اظهار داشت: عربستان سعودی به دنبال خاموش کردن تمامی صداهای حامی مقاومت و مسأله فلسطین است. شبکه های المنار و المیادین از جمله قربانیان سیاست های رژیم سعودی هستند.

کد N1061054

وبگردی