آفتاب
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

مقابله با شیوع آنفلوانزا در در گرو رعایت بهداشت فردی است

مقابله با شیوع آنفلوانزا در در گرو رعایت بهداشت فردی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: اگر روند شیوع به همین منوال ادامه یابد، پیش بینی می‌شود تا دو هفته دیگر این ویروس به استان ما راه یابد که با رعایت توصیه‌های بهداشتی هیچ گونه نگرانی برای مقابله و رفع آن وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، جعفرصادق تبریزی در شورای اداری شهرستان تبریز با بیان اینکه طبق اخبار منتشر شده بیماری آنفلوآنزا در برخی مناطق کشور شیوع یافته است، گفت: این نوع آنفلوآنزا از نوع فصلی است که متاسفانه در کرمان و سیستان و بلوچستان حدود 30 نفر از هموطنانمان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

‌وی افزود: تاکنون در استان آذربایجان‌شرقی نمونه‌ای از این آنفلوآنزا دیده نشده است و حتی شبه آنفلوآنزا نیز تاکنون نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: تمامی تمهیدات از جمله تهیه واکسن، دارو و مراکز بهداشتی و درمانی را برای مقابله با این ویروس فراهم کرده‌ایم.

‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در جهت تحول نظام سلامت اظهار کرد: بهبود سبک زندگی مردم و ارتقای نظام درمانی استان را در اولویت قرار داده‌ایم، شیوه زندگی مردم ما صحیح نیست و انواع بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها نیز ناشی از عدم داشتن سبک زندگی صحیح است.

وی ادامه داد: هدف هفت ساله ما این است که عوامل خطر و رفتاری که به ایجاد بیماری‌ها می‌انجامد را با همکاری دستگاه‌های ذی ربط از بین ببریم.

‌تبریزی با بیان اینکه 2.5 برابر استانداردهای جهانی نمک مصرف می‌کنیم، تاکید کرد: در مصرف نمک و دخانیات باید صرف نظر کنیم، فعالیت فیزیکی را افزایش دهیم و میزان قند و شکر مصرفی را نیز که سه برابر مصرف جهانی است را باید کاهش دهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: سن ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش یافته است که با تغییر سبک زندگی خود و کم کردن اضطراب و استرس های زندگی می‌توانیم تا 25 درصد مرگ زودرس افراد را کاهش دهیم.

‌وی در پایان خاطرنشان کرد: در شهر تبریز 39 مرکز سلامت و 27 پایگاه سلامت داریم و پس از طرح تحول سلامت نیز 5 مجتمع سلامت در حاشیه شهر ایجاد شده است.

انتهای پیام

کد N1060454

وبگردی