آفتاب

اجرای دو پیمایش ملی توسط معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی البرز

اجرای دو پیمایش ملی توسط معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی البرز

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز از اجرای دو پیمایش ملی در قالب شبکه برنامه‌های گروه‌های پژوهشی این معاونت خبر داد.

دکتر مهشید منزوی در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی عمومی و غیردولتی یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که با اعتقاد به اینکه تحقیقات پشتوانه و اساس توسعه و رشد فناوری ملی است، تاسیس شده است.

وی افزود: گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در سطح جامعه در سرلوحه برنامه‌های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی است و برای تحقق این امر طی سال‌های طولانی کوشش‌های مستمری را معمول داشته است.

منزوی به برخی اقدامات این معاونت اشاره کرد و گفت: در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز نیز به پیروی از این مهم و با توجه به زیربنای پژوهش‌های علوم اجتماعی و حسب سیاست‌های جدید گروه علوم انسانی جهاد دانشگاهی مبنی بر انجام طرح‌های کاربردی بزرگ در کشور، اهداف مشخصی تعریف شده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز گفت: یکی از زمینه‌های پژوهشی این معاونت تمرکز بر انجام طرح‌های اجتماعی در قالب پژوهشکده آسیب‌های اجتماعی متشکل از گروه‌های آسیب‌شناسی اجتماعی، علوم‌شناختی و مطالعات محیط شهری است.

وی افزود: تا کنون تدوین دو طرح ملی در قالب شبکه برنامه در دو گروه آسیب‌شناسی اجتماعی و علوم شناختی با عناوین پیمایش ملی خانواده و پیمایش ملّی شادکامی در ایران انجام گرفته است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز خاطرنشان کرد: برای طرح پیمایش ملی خانواده که توسط گروه آسیب شناسی ارائه شده است، علاوه بر معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی، تاکنون معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری، معاونت اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای فرهنگ عمومی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام حمایت کرده‌اند. برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری تهران، وزارت ورزش و جوانان، دادگستری استان البرز نیز طرح را تائید کرده و منتظر اعلام نظر آنها در زمینه حمایت هستیم.

وی یادآور شد: طرح پیمایش ملی خانواده در روز 14 آذرماه و در اولین روز نمایشگاه پژوهش استان توسط استاندار البرز رونمایی و با اعلام حمایت از سوی وی همراه شد.

منزوی در ادامه به طرح دیگر این معاونت اشاره کرد و گفت: طرح پیمایش ملی «وضعیت شادکامی در ایران؛ مولفه‌ها، عوامل و روش‌های موثر در ارتقای شادکامی» نیز طرح دیگری است که اعضای هیات علمی گروه علوم شناختی این واحد آن را تدوین کرده‌اند.

وی افزود: این طرح نیز توسط معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی حمایت می‌شود. به علاوه، تاکنون وزارت کشور و معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز حمایت خود را از این طرح اعلام کرده‌اند و همچنین سازمان بهزیستی کشور، اداره کل ارشاد استان البرز نیز از دیگر دستگاه‌هایی هستند که لزوم اجرای این طرح را تائید کرده و به زودی در خصوص حمایت مالی اعلام نظر خواهند کرد.

منزوی در پایان گفت: علاوه بر موارد یاد شده، دیگر اهداف معاونت پژوهشی در استان البرز، تمرکز بر اتمام طرح آمایش استان البرز و انجام دیگر طرح‌های کاربردی توسعه‌ای در این استان در مقیاس‌های شهری و منطقه‌ای خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1060282

وبگردی