آفتاب

تأکید سیپراس بر اهمیت روابط آتن-قاهره در دیدار با سیسی

تأکید سیپراس بر اهمیت روابط آتن-قاهره در دیدار با سیسی

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که آتن و قاهره در حال حاضر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌ها می‌شوند که در ابعاد متعدد قابل توسعه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح السیسی،‌ رئیس جمهوری مصر که به آتن سفر کرده است با الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان دیدار کرد.

نخست‌وزیر یونان پس از دیدار با رئیس‌جمهوری مصر گفت: روابط و همکاری دوجانبه میان آتن و قاهره بر یک مبنای مشخص و مستحکم است و ما اهمیت بسزایی برای توسعه و تعمیق این روابط قائل هستیم.

سیپراس در ادامه خاطرنشان کرد: فرصت‌های بسیار خوبی در حوزه‌هایی نظیر همکاری‌های اقتصادی، انرژی و حمل و نقل هوایی و دریایی برای توسعه همکاری‌ها میان یونان و مصر وجود دارد.

وی در ادامه اظهارات خود ساخت و ساز و حوزه‌های زیرساختی را از جمله دیگر حوزه‌هایی دانست که قاهره و آتن می‌توانند در آن همکاری‌های خود را توسعه بخشند.

به گفته نخست‌وزیر یونان، رهبران این دو کشور همچنین درباره مسائل بین‌المللی از جمله بحران در سوریه و لیبی مناقشه میان اسرائیل و فلسطین و تلاش‌های جامعه جهانی برای مقابله با تروریسم گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهوری مصر در این دیدار با اشاره به سطح بالای روابط امنیتی و نظامی میان کشورش و یونان، این روابط را نمونه قلمداد کرد.

انتهای پیام

کد N1060270

وبگردی