آفتاب

همایش خبرنگاران کشورهای مسلمان علیه افراط‌گرایی، در روسیه برگزار شد

همایش خبرنگاران کشورهای مسلمان علیه افراط‌گرایی، در روسیه برگزار شد

همایش بین‌الملی خبرنگاران کشورهای مسلمان علیه افراط‌گرایی در روز 9 دسامبر در روسیه با قرائت پیام خوش‌آمدگویی لاوروف - وزیر امور خارجه روسیه - از سوی بوگدانوف معاون وزیر خارجه این کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس اعلام بخش رسانه‌ای سفارت کشورمان در مسکو، در این همایش ویتالی ناومکین عضو وابسته آکادمی علوم روسیه سخنرانی کرد.

وی درباره وضعیت روسیه و خاورمیانه مواردی را بیان کرد و همچنین آنا بلیکووا تاریخدان و شرق‌شناس درخصوص تاثیر فضای اطلاعاتی - خبری مدرن بر انتقال آگاهی دینی نسل جوان سخنرانی کرد.

ناومکین گفت: در مبارزه با تروریسم روحانیان مسلمان نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کنند. جوانان و نوجوانان اسلامی براساس آموزه‌های آنان برای آینده تربیت خواهند شد.

توفیق ابراهیم - پژوهشگر ارشد مؤسسه مطالعات شرقی در آکادمی علوم روسیه - نیز اظهار کرد: رسول اکرم (ص) هیچوقت جنگی را شروع نکرده و هیچوقت از سلاح برای دعوت دیگران به اسلام استفاده نکردند و تمام علمای اسلام بر این اصول پیامبر تاکید می‌کنند. اسلام با استفاده از جنگ حاکم نخواهد شد.

ماریا دوبکوا رییس باشگاه بین‌الملی مطالعات خاورمیانه نیز تاکید کرد: تروریسم مرگ را تبلیغ می‌کند و به زعم خود برای رسیدن به بهشت، افراد دیگری از مذاهب دیگر را می‌کُشد. تروریست‌ها بطور ماهرانه اندیشه‌های خود را تبلیغ می‌کنند. آنها با انتشار تصاویر جذاب مردم را فریب داده و جوانان را جذب می‌کنند. ما ابزار مقابله با آنها را نداریم. تروریست‌ها برای نفوذ در مردم با مردم مسلمان به زبان خودشان صحبت می‌کنند، یعنی افکار خودشان را بر آنها القا می‌کنند؛ بنابراین ما نیز باید با زبان مردم مسلمان افکار صحیح را به مردم مسلمان منتقل کنیم.

به گزارش ایسنا، از سوی جمهوری اسلامی ایران، امیر محبیان، مصیب نعیمی، سیدرسول موسوی از سفرای سابق ایران و مسئول فصلنامه آسیای مرکزی و قفقاز، در این همایش شرکت کردند.

انتهای پیام

کد N1060123

وبگردی