آفتاب
در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد

دلیل اجرایی نشدن افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه

دلیل اجرایی نشدن افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون دلیل اجرایی نشدن قانون افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه در برخی دستگاه‌ها و نهادها مورد بررسی قرار گرفت.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: بررسی علت عدم اجرای قانون تنظیم خانواده و جمعیت و بالاخص بحث افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه در دستور کار امروز کمیسیون بود که گویا مشکلاتی در مسیر اجرا داشته است.

وی ادامه داد:‌ مسئولین سازمان تامین اجتماعی گفتند نمی‌توانیم اعتبار این کار را تامین کنیم. در عین حال نمایندگان دولت مدعی هستند این قانون اجرایی می‌شود و فقط در نهادهایی که به تامین اجتماعی وابسته هستند این قانون اجرا نشده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: از سال 92 و تصویب این قانون در ردیف جدول 8 ،‌400 میلیارد تومان برای اجرایی شدن این قانون تخصیص داده شد اما دستگاه‌ها پیگیر آن نبودند و اصل موضوع این است که بودجه مربوطه به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود و سازمان تامین اجتماعی باید با این وزارتخانه ارتباط گرفته و بودجه را از آن‌ها می‌گرفت که این کوتاهی صورت گرفته است و دلیل اجرایی نشدن قانون همین است.

وی همچنین از بررسی قانون اجازه پرداخت حقوق و مزایای ماهانه مستمری بگیران بنیاد شهید خبر داد و افزود: در اجرای این قانون نیز مشکلاتی برای مستمری بگیران وجود دارد که بنا شد از خزانه استعلام شده و دید چطور می‌توان مشکلات آن‌ها را حل کرد که با بنیاد شهید و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در رابطه با این مساله جلساتی خواهیم داشت تا هرچه سریع تر مشکلات حل شود.

انتهای پیام

کد N1058473

وبگردی