آفتاب
در دیدار با سفیر آکردیته ایرلند مطرح شد

تاکید لاریجانی بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و ایرلند

تاکید لاریجانی بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و ایرلند

رئیس مجلس شورای اسلامی، گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و ایرلند را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی لاریجانی امروز دوشنبه (16 آذرماه) در دیدار با برندن وارد سفیر آکردیته ایرلند در ایران گفت: فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و بخش‌های کشاورزی و صنعتی در این حوزه‌ها می‌توانند فعال باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ابتدای این دیدار برندن وارد سفیر آکردیته ایرلند در تهران اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و ایرلند در سطح عالی قرار دارد و روابط اقتصادی ما هم در حال گسترش است و در ماه ژانویه یک هیات بزرگ اقتصادی به ایران سفر خواهد کرد و اکنون نیز یک هیات هوانوردی در اینجا حاضر است.

وی گفت: امیدواریم روابط ما در زمینه‌های مختلف گسترش پیدا کند و بتوانیم از توانایی‌های یکدیگر در حوزه‌های مختلف استفاده نماییم.

سفیر آکردیته ایرلند اظهار داشت: سفیر ایران در دوبلین نقش موثر و مفیدی را در شناساندن ایران ایفا کرده است و امیدوارم من هم بتوانم در ایران چنین نقشی داشته باشم.

برندن وارد همچنین از سفر یک هیات فعال در زمینه کشاورزی به ایران خبر داد و افزود: وزیر کشاورزی به زودی سفری به ایران خواهد داشت و با همتایانش ملاقات‌هایی صورت می‌گیرد تا بتوانیم زمینه‌های همکاری در این زمینه را افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به خطر گسترش تروریسم در جهان تصریح کرد: ایرلند نیز مانند بقیه کشورهای اتحادیه اروپا نگران نفوذ تروریسم است و ما همگام با دیگر کشورها در مبارزه با آ‌ن‌ها اقدام عاجل خواهیم داشت.

سفیر آکردیته ایرلند گفت: تشکیل تروریسم در سوریه، عراق و افغانستان بسیار نگران کننده بود و ما معتقدیم که این کشورها بدون دخالت خارجی و توسط مردم باید سرنوشت کشورشان رقم بخورد و همین امر باعث خواهد شد که نفوذ تروریسم در این کشورها کاهش پیدا کند.

وی افزود: ما معتقد هستیم که ایران کشوری تاثیرگذار در مسائل منطقه‌ای و نقش مهمی در مبارزه با تروریست‌ها دارد.

برندن وارد در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمان کشورش در ماه فوریه 2016 گفت: امیدواریم که نمایندگان جدید پارلمان کشورم مانند گذشته علاقمند به گسترش روابط با ایران باشند و گروه دوستی جدید هم به سرعت تشکیل شود تا وقفه ای در مراودات دو کشور به وجود نیاید.

انتهای پیام

کد N1058447

وبگردی