آفتاب

تدابیر امنیتی شدید در واتیکان برای مقابله با تهدیدات احتمالی داعش

تدابیر امنیتی شدید در واتیکان برای مقابله با تهدیدات احتمالی داعش

مقامات ایتالیا در راستای حفظ امنیت مراسم مذهبی یوبیل که از هشتم دسامبر در واتیکان آغاز خواهد شد، اتخاذ تدابیر امنیتی شدیدی را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از الیوم السابع، فرانکو گابریلی، از مسئولان پلیس رم و مسئول هماهنگی و برگزاری این مراسم که اولین مراسم یوبیل پس از اعلام موجودیت داعش محسوب می‌شود، در این باره گفت: گروه‌های امنیتی در اطراف کلیساها و اماکن مذهبی مستقر شده‌اند تا امنیت شرکت‌کنندگان در مراسم مذکور را که تعدادشان به هزاران تن می‌رسد، تامین کنند.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس، نیروهای داوطلب و تیم‌های پزشکی و امدادی در اطراف محل برگزاری جشن حاضر خواهند بود و اتاق عملیات مراسم همان اتاق عملیات پلیس رم است که با تمامی اتاق‌های عملیات شامل نیروهای ژاندارمری، آتش نشانی، شرکت حمل و نقل و شرکت برق در ارتباط است.

گابریلی افزود: گرچه هیچ گونه گزارشی از تهدیدات تروریستی دریافت نکرده‌ایم اما حدود دو هزار نیروی پلیس و ارتش در پایتخت برای برگزاری این مراسم آماده خواهند بود.

همچنین قرار است با همکاری نیروهای نظامی و مسئولان هواپیمایی ایتالیا در زمان برگزاری مراسم منطقه پرواز ممنوع بر فراز واتیکان ایجاد شود.

انتهای پیام

کد N1056827

وبگردی