آفتاب

حملات انتحاری در نیجریه 3 کشته و 6 زخمی برجای گذاشت

حملات انتحاری در نیجریه 3 کشته و 6 زخمی برجای گذاشت

روستاییان اعلام کردند، در جریان حملات انتحاری به استان بورنو نیجریه که تروریست‌های بوکوحرام مسئول آن هستند، دست کم سه تن کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو عامل انتحاری خود را در یک ایست بازرسی خارج از روستای "صابون گاری" در منطقه "بیو" واقع در 180 کیلومتری جنوب میدوگوری، پایتخت استان بورنو منفجر کرده و دو تن از روستاییان غیرنظامی را کشته و چهار تن دیگر را زخمی کردند.

این در حالی است که قبل از آن یک عامل انتحاری جوان که سوار بر موتور سیکلت بود خود را در نزدیکی روستای "کیمبا" منفجر کرد و باعث کشته شدن یک تن و زخمی شدن دو تن دیگر شد.

مصطفی کریمبی، یکی از اهالی روستای بیو واقع در 35 کیلومتری صحنه‌های انفجار گفت: سه تن از جمله دو تن از هم محلی‌های ما در دو حمله انتحاری در روستاهای "صابون گاری" و "کیمبا" کشته شدند.

وی افزود: روستاییان غیرنظامی که به ارتش در مبارزه با تروریست‌های بوکوحرام کمک می‌کنند، به دنبال گزارش اطلاعاتی مبنی بر اینکه این افراط گرایان قصد حمله به روستای صابون گاری را دارند، در خارج از این روستا یک ایست بازرسی ایجاد کردند.

کریمبی ادامه داد: دو مرد جوان که سوار بر اتوبوس بودند پس از توقف در این ایست بازرسی از اینکه مورد بازرسی قرار گیرند امتناع کردند و هنگامی که دو روستایی به آن‌ها نزدیک شدند، خود را منفجر کردند.

وی گفت: یک ساعت قبل از آن نیز یک عامل انتحاری زن از بازرسی امتناع کرده و براثر تیراندازی یک سرباز منفجر شد.

موسی سلیمان یکی دیگر از روستاییان نیز گزارشات کریمبی را تایید کرد.

انتهای پیام

کد N1055114

وبگردی