آفتاب

ارتش کامرون ۹۰۰ گروگان را از اسارت بوکوحرام آزاد کرد

ارتش کامرون ۹۰۰ گروگان را از اسارت بوکوحرام آزاد کرد

ارتش کامرون اعلام کرد، موفق به آزادسازی ۹۰۰ گروگان از چنگ افراطیون بوکو حرام شده است. همزمان در شمال کامرون سوءقصدهایی صورت گرفت. دو دختر در یک عملیات انتحاری خود را منفجر کردند و دست‌کم شش نفر را به کشتن دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از دویچه وله، ارتش کامرون در یک عملیات موفقیت‌آمیز حدود ۹۰۰ گروگان را از چنگ گروه افراطی موسوم به بوکو حرام آزاد کرد.

جوزف بتی آسومو، وزیر دفاع کامرون با اعلام این خبر افزود که در درگیری‌های شدید سه روزه در شمال کشور در نزدیکی مرز نیجریه، حدود ۱۰۰ تن از افراطیون کشته شده‌اند.

در عملیات آزادسازی که پنجشنبه گذشته (۲۶ نوامبر) آغاز شد، نیروهای ارتش موفق شدند حجم زیادی سلاح و مهمات و نیز بیرق‌های بوکو حرام را ضبط کند. بوکو حرام از متحدان داعش است.

وزارت دفاع کامرون تاکنون هویت گروگان‌های آزادشده را اعلام نکرده است. نمایندگان نیروهای امنیتی این عملیات را تأیید کرده‌اند، ولی از ذکر جزییات بیشتر در مورد شمار گروگان‌های آزاد‌شده خودداری کرده‌اند.

جریان افراطی بوکو حرام از سال ۲۰۰۹ برای حاکمیت یک "دولت اسلامی" در نیجریه می‌جنگد و از مناطق شمالی کامرون برای عقب‌نشینی و پناهگیری استفاده می‌کند. کامرون در جنوب شرقی نیجریه قرار دارد.

کامرون یکی از اهداف سوءقصدهای بوکو حرام است، زیرا این کشور بخشی از ۸۷۰۰ نیروی رزمی نیجریه علیه افراطگرایان را تأمین می‌کند.

همزمان با اعلام خبر آزادسازی گروگان‌ها، دو سوءقصد در شهر "وازا" در شمال کامرون گزارش شده است.

دو دختر در سنین نوجوانی در یک عملیات انتحاری خود را منفجر کردند و شش تن دیگر را با خود به کام مرگ بردند. سومین سوءقصدکننده انتحاری پیش از آنکه خود را منفجر کند، با شلیک سربازان از پای درآمده است.

هفته گذشته نیز دو زن در دو سوءقصد انتحاری در شمال کامرون دست‌کم پنج نفر را به کشتن دادند و ۱۲ تن دیگر را زخمی کردند.

انتهای پیام

کد N1053082

وبگردی