آفتاب
امام جمعه موقت اصفهان:

کربلا نقشه راهی بزرگ برای همه انسان‌ها و مستضعفین است

کربلا نقشه راهی بزرگ برای همه انسان‌ها و مستضعفین است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اربعین اوج شکوفایی نهضت عاشوراست و حماسه‌ای است که روز به روز با عظمت‌تر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در تشریح اثرات پیاده روی بزرگ اربعین امام حسین(ع) اظهار کرد: اربعین تجلی‌گاه اراده ملی ملت‌های مسلمان و نشان دهنده میزان وفاداری آن‌ها به حماسه بزرگ حسینی است؛ این حرکت بیدار باشی برای بیگانگان است تا بدانند نمی‌توانند با اسلام و مسلمین هیچ‌گونه تعارض یا مخالفتی داشته باشند.

وی پیاده‌روی اربعین حسینی را حرکتی بی‌سابقه در کل جهان توصیف کرد و افزود: امت‌های اسلامی دریافته‌اند که با داشتن امید و آرمان و بدون تکیه بر دشمنان و بیگانگان در کنار یکدیگر می‌توانند دست به خلق حماسه‌های بزرگی بزنند و دنباله رو سید الشهدا(ع) باشند.

وی کربلا را نقشه راهی بزرگ برای همه انسان‌ها و مستضعفین عالم دانست و گفت: کربلا راهی برای عزت دار شدن همه مردم جهان به ویژه مسلمانان عالم است؛ از آدم تا خاتم تا امام عصر(عج) و حتی عالم بشریت. اربعین اوج شکوفایی نهضت عاشوراست و حماسه‌ای است که روز به روز نیز با عظمت‌تر می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر تاثیر راهپیمایی عظیم اربعین در مناسبات دو کشور عراق و ایران ادامه داد: هر دو کشور با یکدیگر هم خانه هستند و هر دو ملت از وحدت و انسجام خوبی در همه دوران ها برخوردار بوده‌اند؛ ما عراق را از خود می‌دانیم و همین همدلی و همراهی دو ملت نیز عاملی برای خنثی‌سازی توطئه‌های بیگانگان و نفوذ کشورهای مستکبر جهان مانند آمریکا است.

وی ادامه داد: اگرچه در راهپیمایی عظیم اربعین تنها دو ملت عراق و ایران شرکت نمی‌کنند و مردم مسلمانی از همه کشورهای جهان و منطقه از جمله افغانستان، سوریه و ... نیز حضور دارند همه این‌ها برای دشمن پیام است و به خنثی‌سازی نفوذ و توطئه دشمنان اسلام از جمله اسرائیل و آمریکا انجامیده و آب پاکی را بر روی دست آن‌ها خواهد ریخت.

انتهای پیام

کد N1052974

وبگردی