آفتاب

تظاهرات هزاران انگلیسی علیه پیوستن لندن به ائتلاف بین المللی ضد داعش

تظاهرات هزاران انگلیسی علیه پیوستن لندن به ائتلاف بین المللی ضد داعش

هزاران تن از مردم انگلیس با برگزاری تظاهراتی در مرکز لندن خواستار ممانعت از پیوستن انگلیس به ائتلاف بین المللی برای آغاز حملات هوایی این کشور علیه سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه این تظاهرات روز سه شنبه و یک روز پیش از رای گیری پارلمان انگلیس در این خصوص انجام شد. حدود 4000 تن از مردم انگلیس اقدام به برگزاری راهپیمایی از پارلمان تا مقرهای حزب حاکم محافظه کار و حزب اپوزیسیون کارگر کردند.

این دومین تظاهراتی است که در چهار روز اخیر نسبت به این مسئله صورت گرفته است.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی شعارهایی از جمله "ما اینجا هستیم تا فقط یک چیز را بگوییم؛سوریه را بمب گذاری نکنید. کاری که در سال 2003، ‌2001،‌ 2011 کردید انجام ندهید".این سالها اشاره به حضور انگلیس در جنگهای افغانستان، عراق و لیبی دارد.

این معترضان هم چنین فریاد می‌زدند: هیچ کشوری را بمب گذاری نکنید. این اقدام جنگ را بدتر می‌کند. قرار است پارلمان امروز (چهارشنبه) در خصوص پیوستن به عملیات به اصطلاح ائتلاف بین المللی علیه داعش در سوریه رای گیری کند.

این در حالی است که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس جرومی کوربین، رهبر حزب کارگر و هم‌پیمانانش را «همدردان تروریست‌ها» خوانده است زیرا آنها مخالف پیوستن انگلیس به این عملیات هستند.

کوربین در مقاله‌ای که در روزنامه گاردین به چاپ رسیده است کامرون را متهم به پیروی از سیاست «نخست بمب گذاری» بعد مذاکرات کرده است.

کامرون مدعی شده است که این اقدام نظامی برای جلوگیری از حملات داعش در انگلیس لازم است.

بر اساس نظر سنجی که در روزنامه تایمز منتشر شده است حدود 48 درصد یعنی نیمی از انگلیسی‌ها مخالفت خود را با چنین اقداماتی در سوریه اعلام کرده‌اند.

یکی از این معترضان به نام جنی آیلز 65 ساله می‌گوید: این اقدام منجر به کشته شدن سوری‌ها می‌شود. تنها راه جلوگیری از اقدامات داعش مسدود کردن حمایت مالی و ارسال‌ سلاح برای آنها است. قلب من برای مردم سوریه به درد آمده است.

انتهای پیام

کد N1052217

وبگردی