آفتاب

امضای یادداشت تفاهم ایمنی هسته‌ای بین چین و کره جنوبی

امضای یادداشت تفاهم ایمنی هسته‌ای بین چین و کره جنوبی

بازرسان هسته‌ای چین و کره جنوبی برای تقویت همکاری‌های ایمنی هسته‌ای یادداشت تفاهمی امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از ورلد نوکلیر نیوز به دنبال نشست 26 نوامبر در پکن، لی گانجینی رئیس اداره ملی ایمنی هسته‌ای چین و لی اونچول رئیس کمیسیون امنیت و ایمنی هسته‌ای کره جنوبی یادداشت تفاهمی درباره‌ی همکاری‌های ایمنی هسته‌ای به امضا رساندند.

در بیانیه‌ای که از سوی کمیسیون امنیت و ایمنی هسته‌ای کره جنوبی منتشر شد ، آمده است: هدف از این یادداشت تفاهم تقویت همکاری‌های دو جانبه به منظور افزایش سطح ایمنی در زمینه انرژی هسته‌ای است.

تحقیق و توسعه تکنولوژی ایمنی هسته‌ای، مقررات ایمنی هسته‌ای تالیف و اجرای مقررات ایمنی، نظارت‌های ایمنی نیروگاه هسته‌ای و ساخت نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای از جمله مواردی است که در این یادداشت تفاهم گنجانده شده است.

جدای این یادداشت تفاهم، مقامات ایمنی کره جوبی و چین توافق نامه ویژ‌ه‌ای درباره‌ی نظارت بر تشعشعات رادیو اکتیو محیطی امضا کردند.

بر اساس این توافق نامه دو طرف به طور مشترک به تحقیق درباره‌ی تشعشعات محیطی و ارزیابی تاثیراتش هم در شرایط طبیعی و ضروری خواهند پرداخت.

در طول سه سال آینده کره جنوبی و چین درباره‌ تبادل تکنولوژی‌های تحلیلی تشعشعات محیطی و اسناد نظارتی و ایجاد سیستمی که آنها را قادر به تبادل اطلاعات حقیقی درباره‌ی تشعشعات محیطی همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N1051449

وبگردی