آفتاب
در آستانه مذاکرات صلح؛

عربستان 65 شخصیت مخالف سوری را به ریاض دعوت کرده است

عربستان 65 شخصیت مخالف سوری را به ریاض دعوت کرده است

روزنامه‌های عربستان سعودی امروز اعلام کردند ریاض دعوتنامه‌هایی برای 65 چهره مخالف سوری جهت حضور در کنفراسن ریاض به منظور متحد ساختن مواضع آنها در آستانه مذاکرات صلح سوریه ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه‌های الشرق الوسط و الحیاه نوشتند هنوز تاریخی برای نشست ریاض اعلام نشده اما منابع ناشناس اعلام کردند که این نشست احتمالا هفته آینده برگزار خواهد شد.

الشرق الاوسط به نقل از احمد رمضان از اعضای ائتلاف ملی سوریه نوشت: وزارت امور خارجه عربستان 65 چهره اپوزیسیون را برای کنفرانس ریاض دعوت کرده است به گفته وی این 65 شخصیت شامل اعضای ائتلاف مستقر در خارج از سوریه هفت عضو نهاد هماهنگی ملی از گروه‌های اپوزیسیون داخلی، 10 تا 15 شخصیت از رهبران شورشیان و 20 تا 25 چهره مستقل اپوزیسیون می‌شود. بعلاوه رهبران تجاری و چهره‌های مذهبی نیز دعوت شده‌اند.

عربستان سعودی از اصلی ترین حامیان گروه‌های مخالف سوری برای سرنگونی بشار اسد گفته است که با تمامی مخالفان برای شرکت در کنفرانس تماس داشته است.

نشست ریاض با هدف گرد هم آوردن گروه‌های مختلف مخالف در سوریه و یافتن راه حلی صلح آمیز برای پایان دادن به جنگ پنج ساله این کشور که تاکنون بیش از 250 هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته برگزار می‌شود.

روزنامه الحیاة‌ به نقل از حسن عبدالعظیم، رئیس نهاد هماهنگی ملی سوریه نوشت که وی نام 22 کاندیدا ازجمله صالح مسلم، رئیس اتحادیه دموکراتیک کردستان را برای عربستان فرستاده است.

مسلم ماه پیش گفته بود که کردهای سوری باید نماینده‌ای نظامی و سیاسی در کنفرانس مخالفان در ریاض داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1051394

وبگردی