آفتاب
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات زنجان:

اربعین مهم‌ترین کرسی برای معرفی اسلام ناب محمدی است

اربعین مهم‌ترین کرسی برای معرفی اسلام ناب محمدی است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات استان زنجان گفت: راهپیمایی اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کرسی برای معرفی اسلام به‌شمار می‌آید؛ چرا که شیعیان در طول تاریخ با حرکت خود که الگو گرفته از ائمه اطهار (ع) است پا به این راه می‌گذارند.

حجت‌الاسلام سید‌رضا موسوی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: اسلام با حرکت امام حسین (ع) احیاء شد؛ چراکه در مقابل گروهی ایستاد که موجب انحراف در اسلام شده بودند و در صورت ادامه‌دار بودن این روند مسلما چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند، پس قیام سید‌الشهدا (ع) آن‌قدر مهم است که پس از گذر چند قرن باز هم این حرکت تازگی دارد.

وی افزود: معاویه طی چند سال زحمات بسیاری برای ماندگاری سلطنت خود متحمل شد تا یزید به ولایت مسلمانان برسد، ولی این میراث با ارتکاب به جنایت عاشورا در مدت چند روز سرنگون شد و هیچ چیز از آن کاخ ستمگری باقی نماند.

موسوی تصریح کرد: پیام امام حسین (ع) تنها معطوف به شیعیان نمی‌شود، بلکه در هر جای دنیا مستضعفی باشد که در زیر پای ستمگر و متجاوزی قرار گرفته باشد، با درس گرفتن از قیام عاشورا در مقابل این تجاوز می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد این ظلم و بی‌عدالتی ادامه داشته باشد؛ زیرا درس خود را از مکتبی گرفته‌اند که چند قرن پیش در مقابل ظلم انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: شیعه واقعی کسی است که درس امام حسین(ع) را تمام و کمال گرفته باشد و هر آنچه که مغایر با دین و شیعه بودنش باشد آن را انجام ندهد.

وی خاطرنشان کرد: شیعه زمانی که در مسیر امام حسین (ع) باشد می‌تواند با عمل خود تبلیغ خوبی از اسلام به جهانیان عرضه کند که در این ارتباط باید همواره در زیر سایه عمل به احکام الهی باشد تا دچار آسیب در این بخش نشویم.

انتهای پیام

کد N1051237

وبگردی