آفتاب

عبور روزانه 10 هزار زائر کربلا از کردستان

عبور روزانه 10 هزار زائر کربلا از کردستان

استاندار کردستان گفت: طبق آمار ارائه شده روزانه حدود 10 هزار نفر با عبور از استان کردستان به سمت کربلا مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، «عبدالمحمد زاهدی» امروز در بازدید از موکب استقبال از زائرین اربعین حسینی در شهر سنندج، اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن مراسم اربعین٬ استان کردستان نیز هم‌سو با سایر استان‌های کشور خود را آماده حضور پرشور در این ایام می‌کند.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد عزیمت شمار فراوانی از مردم کردستان برای شرکت در مراسم باشکوه اربعین حسینی بودیم که این نشان از عشق و علاقه مردم مومن و ولایت‌مدار کردستان به اهل بیت و به‌ویژه سیدالشهداء(ع) دارد.

زاهدی تصریح کرد: در همین راستا شاهد حرکت کاروان‌های دیگر استان‌های کشور به سمت مناطق جنوب کشور و مرزهای هم‌جوار با کشور عراق و کربلا برای شرکت در مراسم اربعین حسینی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه شده روزانه حدود 10 هزار نفر با عبور از استان کردستان به کربلا مشرف می‌شوند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که کردستان در مسیر حرکت کاروان‌هاست سعی شده تا امکانات مناسبی نظیر ایستگاه‌های صلواتی، نمازخانه، خدمات رفاهی و درمانی مورد نیاز برای اسکان موقت زائرین در داخل استان مهیا شود.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی و ستاد اجرایی مراسم اربعین حسینی در استان کردستان آماده همکاری و استقبال از زائرین اربعین حسینی هستند.

انتهای پیام

کد N1047398

وبگردی