آفتاب
امام‌جمعه موقت اهواز:

شیعیان در همایش اربعین پیام‌ ‌نوع‌دوستی را به دنیا انتقال می‌دهند

شیعیان در همایش اربعین پیام‌ ‌نوع‌دوستی را به دنیا انتقال می‌دهند

امام‌ جمعه موقت اهواز با بیان اینکه تحلیل‌گران با وجود همه تحریم‌های رسانه‌ای، همایش اربعین را فراموش نخواهند کرد، گفت: شیعیان پیام‌نوع دوستی را به همه دنیا انتقال می‌دهند.

حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: زیارت امام حسین(ع) در همه زمان‌ها مستحب است اما در برخی ایام این استحباب بیشتر شده و مستحب تاکیدی می‌شود.

وی با بیان اینکه این استحباب تاکیدی با عنوان زیارت خاصه امام حسین(ع) مطرح می‌شود، افزود: مستحب است در روز بیستم ماه صفر مومنان در کنار حرم امام حسین(ع) حضور یابند.

حسن‌زاده ادامه داد: روایات بسیاری در اهمیت زیارت اربعین امام حسین(ع) وجود دارد، مشهورترین این روایات از امام حسن عسگری(ع) است که فرموده‌اند زیارت اربعین امام حسین(ع) از نشانه‌های شیعه است.

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: همایش پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین رویداد مذهبی در جهان اسلام است که شیعیان از همه نقاط جهان در آن حضور می‌یابند. اگرچه رسانه‌های تبلیغاتی دنیا این رویداد باشکوه را در تحریم قرار داده‌اند ولی قطعا تحلیلگران نمی‌توانند این همایش عظیم را فراموش کنند.

حسن‌زاده عنوان کرد: شیعیان امام حسین(ع) پس از بازگشت از زیارت حسینی پیام نوع‌دوستی و محبت را به تمام دنیا می‌رسانند برخلاف آنچه از درندگی که کشورهای غربی و گروه‌های تکفیری انتقال می‌دهند.

انتهای پیام

کد N1047229

وبگردی