آفتاب
اخبار امنیتی عراق؛

حلقه محاصره داعش در الرمادی تنگ تر شد/تکذیب مشارکت آمریکایی ها

حلقه محاصره داعش در الرمادی تنگ تر شد/تکذیب مشارکت آمریکایی ها

قطع آخرین خطوط امداد رسانی برای داعش در الرمادی، تکذیب مشارکت آمریکایی ها در جنگ علیه تکفیری ها در الانبار و حملات هوایی به مراکز تروریستها در استان صلاح الدین از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع امنیتی وابسته به عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای عراقی آخرین خطوط امداد رسانی برای داعش در شهر الرمادی را با تسلط بر پل فلسطین در نزدیکی الرمادی قطع کردند.

این منبع بیان کرد: پل فلسطین هم اکنون تحت کنترل کامل نیروهای عراقی قرار دارد و این نیروها از چهارشنبه بر این پل مسلط هستند و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز درآورده اند.

به گفته این منبع داعش متحمل تلفات و خسارت های فراوانی در این منطقه شد و به مناطق ابوعلی جاسم و الطرابشه در شمال الرمادی فرار کرد.

منابع عراقی تاکید کردند: با آزاد سازی این پل، نیروها در محور غربی با نیروها در شمال الرمادی مرتبط شده اند.

مشارکت آمریکایی ها در جنگ تکذیب شد

عدنان الفهداوی عضو شورای استان الانبار اعلام کرد: اخبار مربوط به مشارکت نیروهای زمینی آمریکا در عملیات آزاد سازی الانبار از لوث داعش بی اساس است.

وی افزود: مستشاران آمریکایی در پایگاه عین الاسد و الحبانیه مستقر هستند و اقدام به مشورت دهی به نیروهای امنیتی می کنند.

الفهداوی تاکید کرد: شایعاتی که در رسانه ها درباره مشارکت نیروهای خارجی می شود با هدف تضعیف روحیه نیروهای امنیتی و مردمی که مناطقی از الانبار را آزاد کرده اند، است.

نفس های داعش به شماره افتاده است

عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق بیان کرد: داعش نفس های آخر خود را می کشد و نابودی آن نیازمند زمان است.

وی با اشاره به نقش نیروهای مردمی و عشایری و امنیتی علیه داعش و تلاش برای بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود تاکید کرد: عملیات علیه تکفیری ها با هدف آزاد سازی مناطق تحت اشغال آنها ادامه خواهد یافت.

حمله هوایی به اهداف تکفیری ها در استان صلاح الدین

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروی هوایی عراق مراکز وابسته به تکفیری ها را در روستای بریج به سوی مناطق الفتحه و الحراریات در شرق بیجی در استان صلاح الدین هدف قرار داد.

این منبع افزود: نیروی هوایی عراق یک معبر وابسته به داعش را در روستای شمیط به الشرقاط هدف قرار داد.

کد N1045561

وبگردی