آفتاب

عباس در دیدار با سیپراس: نتانیاهو تمام فرصت‌های صلح را از بین برد

عباس در دیدار با سیپراس: نتانیاهو تمام فرصت‌های صلح را از بین برد

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمامی فرصت‌های تحقق صلح و سازش در منطقه را از بین برده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس در جریان استقبال از الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان در مقر تشکیلات خودگردان در رام‌الله گفت: ملت فلسطین در نتیجه ادامه تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان یهودی اعم از بازداشت‌های روزانه، شکنجه و کشتار فلسطینیان، محاصره اقتصادی، نبود چشم‌انداز سیاسی و ناامیدی نسبت به آینده در وضعیت بسیار سخت و ناگواری قرار دارند.

عباس ادامه داد: چنین وضعیتی موجب شده است تا ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی به پا خیزد و درگیری‌ها در قدس شعله‌ور شود. دولت رژیم صهیونیستی هرگونه فرصت تحقق سازش را به شکست کشانده است و تمامی توافقنامه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی را نیز زیر پا گذاشته است و همین مساله موجب شده است تا ما نیز به‌طور یکجانبه قادر به اجرای این توافقنامه‌ها نباشیم.

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه افزود: ما راه‌حل‌های جزئی و موقتی را نمی‌پذیریم و به عضویت در سازمان‌ها و معاهدات بین‌المللی به منظور تحقق حقوق مشروع ملت خویش و تشکیل کشور مستقل فلسطین ادامه می‌دهیم.

محمود عباس بار دیگر خواستار حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین تا زمان دستیابی آنان به آزادی و استقلال شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عباس در بخش دیگری از سخنانش مواضع اتحادیه اروپا به ویژه درخصوص شهرک‌های صهیونیست‌نشین و کالاهای تولیدی آن و توصیه پارلمان‌های اروپایی به دولت‌هایشان مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین را ستود و خواستار پایبندی تمامی کشورها به راه‌حل دو کشوری شد.

نخست‌وزیر یونان نیز گفت که راه‌های تقویت روابط میان یونان و فلسطین را با عباس مورد بحث و بررسی قرار داده است.

الکسیس سیپراس گفت که سفر وی به فلسطین در وضعیت ناگوار و پرتنشی انجام شده است. او نسبت به ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و پایمال شدن حقوق ملت فلسطین ابراز نگرانی کرد.

وی خواستار احترام به تمامی مقدسات شهر قدس به ویژه مسجد مبارک الاقصی شد و به بن بست رسیدن مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی را نگران‌کننده خواند.

نخست وزیر یونان که از حامیان فلسطین است تاکید کرد که زمان آن فرا رسیده تا تصمیماتی شجاعانه در مورد مساله فلسطین اتخاذ شود و از راهکارها و طرح‌های بین‌المللی در این زمینه حمایت به عمل آید.

وی بر حمایت کشورش از فلسطین در محافل بین‌المللی تاکید کرد و گفت که یونان از راه‌حل تشکیل دو کشوری به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای سال 1967 حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N1045510

وبگردی