آفتاب

برگزاری دومین همایش ملی فرش دستباف در دانشگاه بیرجند

برگزاری دومین همایش ملی فرش دستباف در دانشگاه بیرجند

دبیر علمی همایش ملی فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: دومین همایش ملی فرش دستباف و چهارمین جشنواره ملی دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش ایران امروز و فردا در دانشگاه بیرجند برگزار می‎شود.

حسین بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، اظهار کرد: فرش دستباف خراسان جنوبی در گذشته یکی از بهترین فرش‌های صادراتی ایران بوده است.

وی ادامه داد: فرش دستباف شهرستان‌های مود، قهستان، درخش و بیرجند یکی از محصولاتی است که درگذشته به عنوان اقتصاد غیرنفتی در این منطقه استفاده می‎شده است.

دبیر علمی همایش ملی فرش دستباف خراسان جنوبی، تصریح کرد: به دلیل این سابقه درخشان فرش دستباف استان، دومین همایش ملی فرش دستباف در خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

بارانی با اشاره به این‌که اختتامیه این همایش فردا پنجم آذرماه در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود، افزود: 193 چکیده مقاله و 159 اصل مقاله به دبیرخانه ملی فرش دستباف خراسان جنوبی ارسال شده است.

وی با بیان این‌که 163مقاله از میان مقالات توسط کمیته داوران این همایش برای چاپ پذیرفته شده است، گفت: این تعداد مقالات ارسالی نشان‌دهنده اهمیت و ارزش فرش دستباف خراسان جنوبی است که باید در بخش‌های مختلف به آن پرداخته شود.

دبیر علمی همایش ملی فرش دستباف خراسان جنوبی تاکید کرد: از این تعداد مقالات ارسالی 47 چکیده مقاله در حوزه فن‌آوری و مواد اولیه فرش دستباف، 81 چکیده مقاله در حوزه طرح، نقشه و زیبایی فرش دستباف و 35 چکیده مقاله در حوزه مدیریت، اقتصاد و بازاریابی فرش دستباف به دبیرخانه همایش ملی فرش ارسال شده است.

وی با اشاره به این‌که از اصل مقالات ارسالی نیز تعداد 12 مقاله به صورت سخنرانی و 72 مقاله به صورت پوستر در نظر گرفته شده است، افزود: این مقالات در همایش ارائه و برای درج در مجموعه کتاب مقالات الکترونیکی تایید می‌شود.

بارانی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره ملی دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش ایران همزمان با این همایش، افزود: به چهارمین جشنواره دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش ایران 197مقاله ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش از پیشکسوتان فرش دستباف استان خراسان جنوبی تجلیل می‎شود.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

کد N1043571

وبگردی