آفتاب
مطهری در دانشگاه علم و صنعت:

مراقب باشیم تا نفوذ به شکل ابزاری برای تصفیه‌حساب سیاسی درنیاید

مراقب باشیم تا نفوذ به شکل ابزاری برای تصفیه‌حساب سیاسی درنیاید

یک عضو کمیسیون فرهنگی به موضوع بازداشت خبرنگاران اشاره کرد و گفت: این نگرانی وجود دارد که بازداشت خبرنگاران با هدف ایجاد رعب در بیان روزنامه‌نگاران در قبل از انتخابات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی مطهری با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به پرسشی در خصوص موضوع نفوذ در کشور و به دنبال آن تأکیدات مقام معظم رهبری، گفت: نمی‌توان گفت که نفوذ نبوده منتها باید مراقب باشیم که مسأله نفوذ به شکل ابزار درنیاید که بخواهند تصفیه حساب سیاسی کنند.

وی توضیح داد: مسأله نفوذ نباید به شکل ابزاری باشد که بگویند برخی دنبال نفوذ‌ند و مأمور خارجی هستند و از این طریق زمینه‌سازی حذف رقبایمان را از صحنه سیاسی فراهم کنیم. به طور کلی نباید پروژه پیاده کنیم. در همین رابطه هنوز برای بنده بازداشت خبرنگاران روشن نیست. نمی‌خواهم بگویم که این کار صرفاً بهانه‌ای برای فشار بوده اما هنوز توضیح کافی داده نشده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 اعلام شد که 30،‌40 نفر مرتبط با خارج را گرفته‌اند. بنده در آن زمان نماینده مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات بودم جلسه‌ای برگزار و خواسته شد توضیحات لازم را در مورد بازداشت این خبرنگاران ارائه دهند. این توضیحات یک سری اطلاعات کلی بود مبنی بر اینکه این خبرنگاران دنبال ارتباط با خارج و ضربه زدن به نظام بودند. آنها را مرتبط با خبرنگاران خارجی و بی‌بی‌سی دانستند آن هم به این شکل که خبرنگاری که قبلاً در ایران بوده و به دلیل فشارهای سال 88 از کشور خارج شده و در بی‌بی‌سی فعالیت کرده با ‌آن خبرنگار تماس گرفته و ضمن احوالپرسی سوالاتی را پرسیده است.

وی افزود: آنها این تماس را به معنای ارتباط با خارج قلمداد کرده‌اند و گفتند که این خبرنگاران اسناد نظام را منتقل کرده‌اند. ما در پاسخ گفتیم که مگر خبرنگار چه چیزی جز آنچه در رسانه‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود می‌داند که بخواهد منتقل کند و خبرنگار چه چیزی از اسناد نظام دارد که بخواهد بداند. ما در انتها در آن جلسه پاسخ‌ها را قانع کننده ندانستیم بعد از آن معلوم شد که هدف از این بازداشت‌ها ایجاد رعب در قبل از انتخابات در برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: ما الان بدبین هستیم که نکند در این بازداشت‌های خبرنگاران چنین هدف‌هایی وجود داشته باشد. الان خیلی از روزنامه‌نگاران نگران هستند و در وحشت‌اند که هر لحظه ممکن است آنها را بگیرند. این برای کشور بد است و خلاف آزادی بیان و به ضرر کشور است. چرا که همیشه تخلفات بزرگ در زمان ایجاد محدودیت برای آزادی بیان رخ می‌دهد. اینکه حقایق و حرف‌ها به درستی گفته نشود.

ادامه دارد...

کد N1042339

وبگردی