آفتاب

4 سال حبس برای یک کویتی به اتهام اهانت به عربستان

4 سال حبس برای یک کویتی به اتهام اهانت به عربستان

دادگاهی در کویت یک شهروند این کشور را به اتهام اهانت به عربستان به چهار سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، دادگاه کیفری کویت "حامد بویانس"، شهروند کویتی را به اتهام نشر موضوعاتی "اهانت‌بار" علیه عربستان در پایگاه اجتماعی "توییتر" به چهار سال حبس محکوم کرد.

به گفته منابع کویتی این حکم نهایی نیست.

مقامات قضایی کویت طی ماه‌های گذشته چندین حکم حبس را علیه کاربران اینترنتی به اتهام "اهانت" به کشورهای عربی به ویژه عربستان صادر کرده‌اند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی مسئول در کویت اعلام کرد که اداره پژوهش‌های جنایی در اینترپل (پلیس بین الملل) پیام مکتوبی را از یک طرف امنیتی خارجی دریافت کرده مبنی بر اینکه باید شش فرد مقیم در کویت که با داعش در ارتباط هستند هرچه سریعتر بازداشت شوند.

به گفته این منبع تیم امنیتی برای دستگیری این افراد تشکیل شده است.

این منبع تاکید کرد که اینترپل از کشورهای عربی و خارجی خواسته در بازداشت تعدادی از افراد تحت تعقیب در رابطه با باند حامی مالی و تسلیحاتی داعش همکاری کنند.

اینترپل تاکید کرده است که در جریان بازجویی از اعضای باند دستگیر شده اسامی این افراد فاش شد و این افراد نقش اساسی در تشکیل باند تروریستی در کویت داشتند.

اخیرا وزارت کشور کویت از بازداشت یک گروهک حامی مالی داعش توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.

به گفته وزارت کشور کویت این گروه تروریستی متشکل از یک لبنانی، یک مصری، پنج سوری، دو استرالیایی و یک کویتی است که برای گروه تروریستی داعش پول و سلاح فراهم می‌کردند.

انتهای پیام

کد N1041960

وبگردی