آفتاب

همکاری با روسیه علیه داعش محور مذاکرات اولاند و اوباما در واشنگتن

همکاری با روسیه علیه داعش محور مذاکرات اولاند و اوباما در واشنگتن

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه امروز (سه‌شنبه) 11 روز پس از حملات تروریستی در پاریس در کاخ سفید دیدار می کنند و قرار است رییس جمهوری فرانسه همتای آمریکایی‌اش را برای همکاری روسیه به منظور مقابله با داعش تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، سفر فرانسوا اولاند،‌ رییس جمهوری فرانسه به آمریکا بخشی از تلاش وی برای متقاعد کردن جامعه بین الملل به منظور تقویت کمپین مقابله با داعش است اما احتمال دارد که رییس جمهوری فرانسه در دیدار با باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید نتواند حمایت قاطع وی را برای دخیل کردن روسیه در یک ائتلاف جدید به منظور مقابله با داعش به دست بیاورد.

درحالیکه داعش فعالیت خود را در سوریه و عراق گسترش می دهد، اوباما با افزایش فشارها در داخل و خارج برای تشدید اقدامات علیه این گروه تروریستی روبروست.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت:‌ آمریکا به طور قطع با این مساله مقابله می کند. ما بر این باوریم که که اگر کشورهای دیگر تمایل خود را برای ارائه کمک های بیشتر مطرح کنند،‌ ما نیز می توانیم بیشتر از گذشته فعال باشیم.

وی ادامه داد:‌ آمریکا به رایزنی با پوتین ادامه می دهد اما در دیدار امروز سه شنبه اولاند با اوباما، رییس جمهوری آمریکا قولی بابت دخیل شدن مسکو در این ائتلاف به اولاند نخواهد داد.

اولاند می خواهد ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا که ضد داعش است با روسیه همکاری داشته باشد چون روسیه در سوریه نیز دست به حملات نظامی علیه مواضع داعش زده است.

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه بجز مساله همکاری نظامی قرار است درباره اقدامات دیپلماتیک برای دستیابی به گذار سیاسی در سوریه به گفت و گو می پردازند.

اخیرا اولاند از آمریکا و روسیه خواسته بود تا اختلافاتشان را درباره سوریه کنار گذاشته و و در یک ائتلاف واحد و جامع علیه تروریسم به مبارزه بپردازند.

رییس جمهوری فرانسه پس از دیدار با همتای آمریکایی اش به مسکو می رود تا با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه نیز دیدار کند.

انتهای پیام

کد N1041482

وبگردی