آفتاب
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

کریمه اهل بیت(ع) را به دیگران معرفی کنیم ‌

کریمه اهل بیت(ع) را به دیگران معرفی کنیم ‌

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان ویژگی‌های حضرت معصومه(س) گفت: این گنج بزرگ اهل بیت(ع) که در سرزمین مقدس قم قرار داده شده است را به سهم خود برای دیگران معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، خدمت به اهل بیت(ع) را توفیق الهی عنوان کرد و گفت: ما باید همواره در این فکر باشیم که در چه محلی در حال خدمت هستیم، این منش به کار انسان قداست می‌دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: پاسخ‌های این بانو در سنین کودکی به پرسش‌های شیعیانی که به دیدار امام موسی کاظم(ع) آمده بودند ولی حضرت را زیارت نکرده بودند، نشان از جایگاه علمی بانوی کرامت است.

وی افزود: زمانی که این شیعیان که از قم به مدینه سفر کرده بودند، در مسیر بازگشت بودند، امام کاظم(ع) را زیارت کردند و پاسخ‌های حضرت معصومه(س) را به این امام همام(ع) نشان دادند، ایشان نسبت به پاسخ‌های درست خوشحال شدند و سه مرتبه فرمودند، «فداها ابوها»؛ همان عبارتی که نبی مکرم اسلام(ص) درباره حضرت زهرا(س) بیان داشته بودند.

امام جمعه موقت قم، این مواجهه را تاییدی بر جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد و گفت: خداوند با این کار شرایط را به گونه‌ای قرار داد که همگان بدانند حضرت معصومه(س)، بانویی یکتاست و ویژگی‌های خاصی دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که «حضرت معصومه(س) در محلی حضور یافتند که مرکز تشیع و نشر آموزه‌های اهل بیت(ع) به جهانیان است» خاطرنشان کرد: این بانو تحت تربیت امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) بودند.

وی اظهار کرد: ما باید این گنج بزرگ الهی و اهل بیت(ع) را که در سرزمین مقدس قم قرار داده شده است به سهم خود برای دیگران معرفی کنیم و امید است کسانی که در مسیر خدمت به اهل بیت(ع) هستند، قدر این نعمتی که در اختیار دارند، بدانند و تلاش خود را همچنان ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N1041428

وبگردی