آفتاب

بوگدانف: نظام آتی سوریه ریاستی یا پارلمانی و براساس توافق مردم خواهد بود

بوگدانف: نظام آتی سوریه ریاستی یا پارلمانی و براساس توافق مردم خواهد بود

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: نظام آینده سوریه احتمالا نظام ریاست جمهوری یا پارلمانی و یا ترکیبی از این دو براساس توافق و خواست مردم سوریه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سیریا نیوز، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: احتمال دارد انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در سوریه به طور همزمان برگزار شود و یا تنها انتخابات پارلمانی برگزار شده و پارلمان منتخب انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار کند و یا اینکه رئیس‌جمهوری توسط آراء مردمی انتخاب شود.

نمایندگان مسکو، واشنگتن و سازمان ملل شنبه گذشته پس از نشست وین درباره سوریه با وجود ادامه اختلافاتشان درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه درباره لزوم آغاز روند سیاسی در سوریه از ژانویه آتی، برگزاری انتخابات ظرف دو سال، مذاکره دولت و مخالفان سوری و برقراری آتش‌بس در این کشور توفق کردند.

بوگدانف در ادامه با تاکید بر اینکه لبنان در حل بحران سوریه نقش مهمی دارد، گفت: دو کشور لبنان و سوریه مرزهای مشترکی دارند به این معنا که مشکلات امنیتی در این مناطق وجود دارد که برای حل مشکل سوریه باید به این مشکلات توجه کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: مسائل نگران‌کننده‌ای وجود دارد که خطرات برخی از تروریسم نیز خطرناک‌تر بوده و موجب افزایش ورود شبه‌نظامیان می‌شود. یک مساله بزرگ دیگر هم وجود دارد و آن مشکل پناهجویان است.

طبق آمار سازمان ملل تعداد آوارگان سوری مقیم لبنان اکنون به بیش از یک میلیون تن رسیده و این در حالی است که مقامات لبنان بر این باورند که این تعداد بیش از یک و نیم میلیون پناهجو است و این مساله عامل فشارهای اقتصادی و اجتماعی بر کشور است.

انتهای پیام

کد N1036868

وبگردی