آفتاب

آمریکا به اقدامات تحریک آمیز خود در دریای چین جنوبی پایان دهد

آمریکا به اقدامات تحریک آمیز خود در دریای چین جنوبی پایان دهد

فرمانده نیروی دریایی چین در دیدار با فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام خواستار پایان دادن واشنگتن به اقدامات تحریک آمیز در دریای چین جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شین هوا، فرمانده نیروی دریایی چین از آمریکا درخواست کرد تا به اقدامات تحریک‌آمیز خود در دریای چین جنوبی پایان دهد.

«وو شنگلی» در دیدار با «اسکات سوییفت» فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: نیروی دریایی چین به منظور حفظ روابط دو جانبه پکن-واشنگتن، خویشتنداری خود را در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا نشان داده است.

شنگلی با اشاره به ورود اخیر کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی آمریکا به دریای چین جنوبی تأکید کرد: واشنگتن باید اقدامات تحریک‌آمیز خود را در دریای چین جنوبی متوقف کرده و بر عملیات نیروی دریایی خود نظارت بیشتری داشته باشد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ۲۷ آبان ماه سال جاری در کنفرانس کشورهای آسیا اقیانوسیه (اَپک) وعده حضور نظامیان این کشور در آبهای منطقه را رسماً ارائه کرد.

این در حالی است که طی ماههای اخیر حضور ناوهای جنگی آمریکا در دریای جنوب چین تنش هایی بین آمریکا و چین ایجاد کرده است. چینی ها ادعای مالکیت بر جزایر این دریا را دارند.

اوباما با حضور در عرشه یک کشتی آمریکایی از حضور طولانی مدت نظامیان آمریکایی در آبهای دریای جنوب چین و منطقه اقیانوسیه خبر داد و گفت: دیدار من از این محل، تاکیدی بر تعهدات مشترک در مورد آب های این منطقه و آزادی کشتیرانی است.

گفتنی است اقدام پکن در مورد ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به اختلاف با کشورهای منطقه، از جمله مجمع الجزایر فیلیپین منجر شده است.

کد N1036078

وبگردی