آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:

امیدواریم رفاه و معیشت بهتر بعد برجام، شامل حال قوه قضاییه نیز بشود

امیدواریم رفاه و معیشت بهتر بعد برجام، شامل حال قوه قضاییه نیز بشود

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تامین نیروی انسانی و توجه به آن در برنامه ششم توسعه از جمله برنامه‌های قوه قضاییه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، " حجت السلام غلامحسین محسنی اژه‌ای" در همایش قضات آذربایجان غربی در ارومیه، با اشاره به اینکه عامل اصلی موفقیت و عدم موفقیت امور به دلیل نیروی انسانی است، گفت: افزایش جذب قاضی باعث برآورده شدن انتظارات مردم به بهترین شکل و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها می شود.

وی تاکید کرد: جذب 4 هزار قاضی در طول برنامه پنجم توسعه و استخدام آنها بر عهده قوه قضاییه است اما استخدام نیروی اداری قضات بر عهده دولت بوده و در این راستا نیازمند همکاری دولت برای برطرف کردن نیاز واقعی قوه قضایی هستیم.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: افزایش جمعیت و بازنشسته شدن تعداد قابل توجه قضات در هر سال لزوم افزایش نیروی انسانی در برنامه ششم توسعه را دو چندان می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: علاوه بر کمبود نیروی انسانی قوه قضاییه در بحث بودجه با عقب ماندگی فراوانی روبرو است.

وی با بیان اینکه امسال و سال گذشته تلاش فراوانی برای تامین بودجه قوه قضاییه صورت گرفته است، گفت: امیدواریم بنا بر قول دولت، رفاه و معیشت بهتر بعد از برجام شامل حال قوه قضاییه نیز بشود.

معاون اول قوه قضاییه خاطر نشان کرد: با توجه به نیازمندی های قوه قضاییه به پست‌ها و تشکیلات، سرمایه گزاری در امر پیشگری جرم بهتر از درمان خواهد بود چرا که امروزه هر فرد عاقلی می پذیرد پیشگیری مقدم بر درمان است.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص استفاده از فناوری های جدید در قوه قضاییه، گفت: استفاده از فناوری‌های جدید که باعث پیگری و انجام سریع و کم هزینه پرونده ها می شود نیازمند انجام زیر ساخت‌هایی است که هنوز صورت نگرفته و نیازمند بودجه است.

وی ساختمان های فرسوده یا استیجاری دادگستری‌ها در شهرستان ها را از جمله مشکلات قوه قضاییه بیان کرد و گفت: آذربایجان غربی در این زمینه با عقب ماندگی کمی مواجه است و شرایط مطلوب تری نسبت به برخی استان‌ها دارد.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: یکی از اهدف مهم قوه قضاییه تحقق عدالت و گسترش آن در جامعه است.

انتهای پیام

کد N1035697

وبگردی