آفتاب
معاون فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان:

خلاقیت، بکارگیری توانایی‎های ذهنی برای ایجاد یک مفهوم جدید است

خلاقیت، بکارگیری توانایی‎های ذهنی برای ایجاد یک مفهوم جدید است

سازمان تجاری‎سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی واحد لرستان، کارگاه آموزشی آشنایی با مهارت‎های کسب و کار را در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، سمیه قربانی، معاون فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان در این کارگاه توضیحاتی در خصوص پرورش ایده و ایجاد کسب و کارهای کوچک ارائه کرد و افزود: کارآفرین فردی است که یک تفکر و ایده نو را با استفاده از ابزارهای خلاقیت و نوآوری تبدیل به محصول می‎کند. این فرد چنان قدرتی دارد که فرصت‎های کسب و کار را شناسایی کرده و پس از ارزیابی منابع لازم را جمع‎آوری و از آنها بهره‎برداری و عملیات مناسبی را برای رسیدن به موفقیت پی‎ریزی می‎کند.

وی بیان کرد: دانش‌ بنیان، شرکت، مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی، اقتصادی و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم‎افزارهای مربوط تشکیل می‌شود.

قربانی با اشاره به کالاها و خدمات دانش‌بنیان اضافه کرد: کالاها و خدماتی که مبتنی بر فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده است فراوان بوده و با تصویب کارگروه در فهرست حوزه‌ کالاها و خدمات دانش‌بنیان محسوب می‎شوند.

معاون فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به رابطه کارآفرینی با شرکت دانش بنیان گفت: کارآفرینی فرآیندی است که منجر به خلق محصول جدید و با ارزش می‎شود.

وی خلاقیت را بکارگیری توانایی‎های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید دانست و با اشاره به رابطه شرکت دانش بنیان با نوآوری و اختراع، اظهار کرد: شرکت دانش بنیان برای گسترش و کاربرد نوآوری و اختراع تشکیل می‎شود و مواد اولیه تولید ایده، علم و دانش(شرکت دانش‎بنیان)، خلاقیت تولید و پردازش ایده‎های ناب و با ارزش(دانش بنیان)، نوآوری فرآیند تجاری‎سازی ایده(شرکت دانش بنیان) است.

قربانی به معرفی مراکز رشد و پارک‎های علم و فناوری و خدمات قابل ارائه در این مراکز پرداخت و همچنین به اولین فن بازار منطقه‎ای لرستان اشاره کرد و از دانشجویان صاحب ایده دعوت کرد تا ایده‎های خود را در این مراکز مطرح کنند.

انتهای پیام

کد N1034784

وبگردی