آفتاب

کامرون: حمله هوایی در سوریه به تنهایی نمی‌تواند داعش را شکست دهد

کامرون: حمله هوایی در سوریه به تنهایی نمی‌تواند داعش را شکست دهد

نخست وزیر انگلیس با تغییر موضع خود اعلام کرد که جنگنده‌های انگلیسی نمی‌توانند به تنهایی تغییری در وضعیت موجود داعش ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روزنامه دیلی میل در گزارشی نوشت: دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس برای "تضمین توافق صلح در سوریه از راه‌های دیپلماتیک" به نیروهای سلطنتی انگلیس دستور کاهش عملیات داده است. این در حالی است که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا کامرون و دیگر رهبران جهان را "برای برداشتن گام‌های بیشتر در مبارزه با داعش" تحت فشار قرار داده است. هم چنین ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برای اولین بار نشان داده است که خواهان حمله علیه این گروه تروریستی است.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست جی 20 اعلام کرد که این کشور به همراه فرانسه با حملات هوایی فشار بیشتری علیه مواضع داعش اعمال خواهند کرد.

در این اجلاس نخست وزیر انگلیس با رییس جمهور روسیه مذاکرات یک ساعته‌ای داشت و پوتین نشان داد که تمایلی برای پیوستن به حمله عیله نیروهای داعش دارد.

اما روز دوشنبه کامرون هیچ گونه نشانه‌ای از خود مبنی بر تمایل برای همراهی در حملات بیشتر علیه داعش با اعمال مداخله جدید نظامی نشان نداد. وی تنها گفت که معتقد است داعش را نمی‌توان با نیروی نظامی از بین برد.

همچنین نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه افزایش حملات هوایی علیه داعش در سوریه را به رای خواهد گذاشت یا نه، گفت: باید بیشتر درباره این مساله کار کنم تا آن را در پارلمان به رای بگذارم. من فکر می‌کنم مردم باید در جریان تمامی برنامه آتی سوریه و کل منطقه قرار بگیرند. باید به این مساله اشاره کرد که تنها افزایش تعدادی بمب و موشک نمی‌تواند تغییری در وضعیت کنونی به وجود آورد.

وی با اشاره به راه حل سیاسی در سوریه اعلام کرد که یک دوره انتقالی برای سوریه وجود دارد که باید کاملا مراحل آن آشکارا مشخص شود.

کامرون هم چنین پس از دیدار با پوتین اعلام کرد که هنوز شکاف بزرگی میان روسیه و غرب بر سر ماندن اسد بر سر قدرت وجود دارد. وی گفت که برای هیچ رهبری یک آینده سیاسی بلند مدت وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N1032662

وبگردی