آفتاب

نعیم قاسم: طرح سازش پیشنهادی نصرالله جایگزینی ندارد

نعیم قاسم: طرح سازش پیشنهادی نصرالله جایگزینی ندارد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، طرح سازشی که دبیرکل حزب‌الله مطرح کرده هیچ جایگزینی ندارد و اجرای این سازش "نیامند شجاعت است" و اینکه لبنانی‌ها از این شجاعت برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که به مناسبت روز شهید در دانشکده علوم دانشگاه لبنان برگزار شد، اعلام کرد: سازش داخلی که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله مطرح کرده به دو دلیل هیچ جایگزینی ندارد: اول اینکه انتظار تحولات خارجی بیهوده است. زیرا کسی که انتظار داشت در خارج از کشور بازی را ببرد در داخل نیز پیروز می‌شود، برایش روشن شد که شکست‌های خارج ادامه دارد و بیشتر از این خواهد بود. دوم اینکه فرصت سازش در سایه ثبات امنیتی هنوز وجود دارد.

شیخ قاسم افزود: در هر سازشی امتیازدهی‌ها و دستاوردهایی وجود دارد سازشی که تنها با دستاورد همراه باشد وجود ندارد در واقع ما باید در مقابل چیزی که به دست می‌آوریم امتیازاتی به طرف مقابل بدهیم و طرف مقابل نیز باید در برابر آنچه به دست می‌آورد امتیازاتی بدهد.

به گزارش العالم معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: ما به دنبال سازشی همراه با تبادل امتیازات هستیم تا به این ترتیب فرصت را غنیمت شمرده و از لبنانی‌ که شاکی است به لبنانی بهبود یافته برسیم البته این مساله نیازمند شجاعت است و ما این شجاعت را داریم و آرزو می‌کنیم که تمامی رهبران لبنان از این شجاعت برخوردار باشند.

شیخ قاسم تاکید کرد: طرف‌هایی که در افغانستان حضور دارند همان‌هایی هستند که اکنون در سوریه نیز فعالیت دارند. آموزش و توان نظامی و بودجه این عملیات‌ها از سوی عربستان تامین می‌شود و کشورهای همپیمان عربستان در حوزه خلیج فارس نیز در این زمینه فعالند. تمامی این تسهیلات برای ایجاد آشوب در منطقه کشورهای عربی و اسلامی و تسهیل اجرای طرح اسرائیل در منطقه در اختیار این تروریست‌ها قرار می‌گیرد. ولی این تروریست ها نمی‌توانند ادامه دهند و ثبات خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: حامیان داعش خواهند دید که داعش گریبان خودشان را خواهند گرفت. آنچه در فرانسه رخ داد به زودی در این کشور بارها و بارها تکرار خواهد شد و ما شاهد این اتفاقات در آمریکا، کشورهای اروپایی و ترکیه نیز خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N1032335

وبگردی