آفتاب

پاسخ کوبنده رتبه تک رقمی رشته تجربی به جوسازی های برخی از مشاورنماهای کنکور

پاسخ کوبنده رتبه تک رقمی رشته تجربی به جوسازی های برخی از مشاورنماهای کنکور

باورش سخت بود که بپذیریم عده ای برای مطرح کردن خود در فضای مجازی به روشهای غیراخلاقی متوسل شده و با ایجاد سایت یا وبلاگ، در صدد تخریب رقبای بسیار موفق خود برمی آیند.

شاید اگر از زبان وزیر ارتباطات این جملات را نشنیده بودیم که: " هر یک از اپراتورها برای تخریب یکدیگر یک یا دو سایت درست کرده‌اند که این سایت‌ها حدود 200 تا 300 کاربر پیامکی دارند و علیه دیگری پیامک‌های تخریبی ارسال می‌کنند. " (لینک خبر در سایت فارس نیوز)
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930513001096
باورش سخت بود که بپذیریم عده ای برای مطرح کردن خود در فضای مجازی به روشهای غیراخلاقی متوسل شده و با ایجاد سایت یا وبلاگ، در صدد تخریب رقبای بسیار موفق خود برمی آیند.
پافشاری یکی از رتبه های تک رقمی کنکور سراسری رشته تجربی سالهای گذشته برای مصاحبه با آفتاب باعث شد تا گفت و گویی با این نخبه موفق داشته و پرده از اسرار اتفاقات ناجوانمردانه فضای مشاوره کنکور برداریم.
این رتبه تک رقمی کنکور که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با شبکه آفتاب، با حمله به کسانی که به سیناتهرانی مشاور تحصیلی اش توهین کرده و علیه وی در فضای مجازی جوسازی کرده اند گفت: همه آنهایی که مرا می شناسند می دانند علاقه ای به بحث و جدل با دیگران ندارم اما وقتی می بینم در روز روشن افراد بی هویت با ایجاد سایت یا وبلاگ به الگوی زندگی ام و کسی که نقش مهمی در موفقیت های من در کنکور سراسری و زندگی شخصی ام داشته توهین کرده و نداشته هایشان را به رخ دیگران می کشند، سکوتم را شکستم تا یکبار برای همیشه پاسخ یاوه گویی هایشان را بدهم.
این دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران افزود: برخی گستاخی را به جایی رسانده اند که یا موفقیت مرا به نام موسسه خود ثبت کرده اند و یا با دستکاری متن مصاحبه های من که در تمجید این مشاور برتر کنکور و بیان سایر عوامل موفقیتم بوده است،تلاش کرده اند تا آنها را علیه این مشاور کارآمد بکار بگیرند.
من تا به امروز سعی کرده ام همانند آقای تهرانی، خونسردی خود را حفظ کنم و توجهی به این تبلیغات نداشته باشم اما وقتی دیدم یکی از دوستانم لینکی از یک وبلاگ برایم ارسال کرده که در آن افرادی که به ظاهر، خود را دانش آموز معرفی کرده اما کاملاً مشخص است که مشاورنماهای کنکور هستند، تلاش کرده اند تا شخصیت مشاور عزیزم سیناتهرانی را تخریب نمایند، دیگر درنگ را جایز ندیدم و درخواست کردم تا در گفت و گویی با شبکه اینترنتی آفتاب پاسخ مناسب را به این جوسازی های ناجوانمردانه بدهم.
این رتبه یک رقمی کنکور سراسری افزود: در کنکور سراسری عرف است که بعد از اعلام نتایج، برخی از موسسات کنکوری متموّل تلاش می کنند تا با جذب رتبه های برتر کنکور به تبلیغ کتب و کلاس های کنکوری خود بپردازند. من نیز که در آن زمان سن کمی داشتم تحت تاثیر این تبلیغات و پیشنهادهای اغواکننده ی آنها، مصاحبه های تبلیغاتی ای برای معرفی کتب کنکوری آنها و ترغیب دانش آموزان به خرید آن کتب کردم.
هرچند بعدها توسط خانواده و دبیران مدرسه به شدت زیر سوال رفتم زیرا آنها معتقد بودند که تو با کتمان حقایق در زمینه بهره گیری از مشاور تحصیلی و دو دبیر خصوصی خود، ناسپاسی ات را نشان دادی و با معرفی کتبی که حتی یکبار هم آنها را مطالعه نکرده ای و بار علمی چندانی نیز ندارند؛ دانش آموزان را در مسیر اشتباه هدایت نموده ای.
آنها کاملاً درست می گفتند اما باید اعتراف کنم که در آن شرایط همه نگاهها و دوربین های شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی به سمت من بود و نه تنها من، بلکه بسیاری از رتبه های تک رقمی دیگر نیز تمایل ندارند در آن شرایط در مصاحبه های خود موفقیت شان را با دیگران تقسیم کنند. زیرا تصور می کنند با اینکار استعداد و تلاششان زیر سوال رفته است. ضمن آنکه اغلب رتبه های یک رقمی کنکور، وعده و وعیدهای برخی از موسسات کنکوری بزرگ را نیز براحتی باور می کنند و زیر بار مصاحبه های از پیش برنامه ریزی شده که جنبه تبلیغاتی دارد، می روند.
کمااینکه در کنکور سراسری اخیر نیز چند تن از رتبه های برتر کنکور با مصاحبه های متناقض خود صدای همه را در آوردند. بطوریکه اگر هر فرد عاقلی آن مصاحبه ها را بخواند، متوجه ساختگی بودن آنها می شود زیرا آن نخبه های کنکور گویی هربار یادشان می رفت که در مصاحبه قبلی چه گفته اند و براحتی حرفهای قبلی شان را تکذیب می کردند و یا اظهار می داشتند که بدون کمک گرفتن از مشاور یا دبیر کنکور به موفقیت رسیده اند.
بدیهی است من هم در آن زمان چنین تصوراتی داشتم و نمی خواستم موفقیتم را با کسی تقسیم کنم، اما بعد از آنکه متوجه وعده و وعیدهای توخالی آن موسسات شدم و وقتی با فاصله گرفتن از جو روانی حاکم در آن دوران به مصاحبه های قبلی ام نگاهی انداختم، متوجه شدم که باعث ناراحتی بسیاری از کسانی شده ام که در موفقیت من نقش کلیدی داشتند و لذا مدتی بعد مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها کردم و در آن به روشنی اذعان کردم که از مشاوره ها و برنامه های درسی مدون و دقیق مشاور با دانشم سینا تهرانی و دبیران خصوصی ام خانم فرهودی و خانم شهیدی فر بهره می بردم.  
این دانشجوی پزشکی در ادامه افزود: نکته مهم دیگری که باید بدان اشاره کنم این است که مدتی قبل با خبر شدم که در چند سایت که به دروغ خود را منتسب به مدارس استعدادهای درخشان می دانند و نیز چند سایت مرتبط با موسسات کنکور شناخته شده، نام کاربری هایی به اسم من ایجاد شده و افرادی در آن سایتها بجای من به سوالات دانش آموزان پاسخ می دهند.حال آنکه من شخصاً در هیچ یک از این سایتها عضو نیستم و فرصتی نیز برای انجام اینکارها ندارم.
این رتبه تک رقمی در انتها افزود: کنکور سراسری بسیار مفهومی تر شده است و محال است که کسی بدون استفاده از مشاورین یا دبیران حرفه ای کنکور بتواند رتبه زیر صد کسب کند، چه برسد به اینکه بخواهد به رتبه های تک رقمی بیاندیشد. او معتقد است برای کسب رتبه های تک رقمی باید از سالهای دوم یا سوم بطور ویژه زیر نظر یک مشاور کنکور حرفه ای و برنامه ریزی های دقیق او قرار گرفت و روشهای مطالعه مفهومی دروس کنکور و تکنیک های تست زنی سریع را آموخت.
کد N1029555

وبگردی