آفتاب
دستور کار هفته جاری مجلس؛

جنتی و طیب نیا در مجلس/ گزارش عملکرد دولت در حوزه کسب و کار

جنتی و طیب نیا در مجلس/ گزارش عملکرد دولت در حوزه کسب و کار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر اقتصاد برای پاسخ به سوالات دو نماینده تهران، هفته جاری در صحن علنی مجلس حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری برگزار می شود.

اولین دستور کار جلسات علنی در هفته جاری، رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث است.

نمایندگان در هفته جاری همچنین گزارش کمیسیون قضایی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح ماده ای از قانون تجارت را بررسی می کنند.

در هفته جاری همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بررسی خواهد شد.

وکلای ملت گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به کشتی ها را نیز بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح اصلاح تبصره ای از قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

وکلای ملت همچنین در هفته جاری گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور را بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح جرم سیاسی نیز با درخواست تعدادی از نمایندگان در اولویت دستورهای مجلس در هفته جاری قرار گرفته است، این طرح حدود ۲ سال است که در کمیسیون قضایی به تصویب رسیده و در نوبت بررسی صحن علنی قرار دارد.

در هفته جاری همچنین سوال مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران از وزیر اقتصاد و سوال علی مطهری نماینده تهران از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار مجلس قرار دارد.

علاوه بر این، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب سال ۹۰، قرائت می شود.

کد N1027892

وبگردی